Realtek High-Definition Drivers (Acer Aspire 9413ZWSMi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micaxs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Hallo,

Zit al 3 dagen te klooien met mijn Laptop, ik krijg maar geen geluid... heb zowat alles al geprobeerd maar toch, geen geluk.

Allereerst komt mijn geluidskaart niet in Apparaatbeheer.
Ook niet na instalatie Drivers van officieële site van acer.
Mijn geluidskaart is niet stuk of dergelijke want is juist na format dat ik dit heb.
Heb Drivers van Realtek site getest = geen succes.

Ik werk met in Windows XP Service Pack 2 en alleen hier heb ik dit probleem.. heb vroeger ooit eens kunnen oplossen maar weet al lang nimeer hoe ik dit gedaan heb :confused:

Heb al keertje terug geformateerd, en allereerst audio drivers proberen te instaleren = geen succes.

ik ben nu even ten einde raad, heb mijn laptop zaterdag avond nodig voor presentatie waarbij ik wel geluid moet hebben.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb chipset drivers geinstaleerd, meer dit verhelpt het probleem nogsteeds niet..

Dit is het juist, ik vindt mijn Geluidskaart niet in apparaatbeheer... (niet onder Geluid, multimedia etc of niet als Onbekend apparaat ...)
anders zou ik het probleem al kunnen opgelost hebben...

Geen idee of je nog "lezende" bent, maar mogelijk is je probleem veel kleiner als dat je nu denkt.

Ik heb ooit een uur of twee gezocht naar een soortgelijk probleem -> geen sound terwijl nergens foutmeldingen voorkwamen, óók niet in apparaatbeheer.

De oplossing voor dát probleem was toen: diep, diep in de geluidsinstellingen stond een vinkje in een hokje bij "digitale" weergave. Toen ik dat vinkje weghaalde schoot ik van schrik naar het plafond.............. (het volume van de machine stond wijd open en de kaart gaf plotsklaps weer geluid)

Daar ik geen XP meer draai, kan ik zo 1,2,3 niet even snel zoeken naar de juiste handelingen / muisklikken voor dat vinkje.

[edit] sorry, ik was die regel in je startbericht inmiddels al weer vergeten.
Wat "zegt" het bios over het geluid? Is er uberhaubt een mogelijkheid voor sound NIET onboard en staat wellicht in het bios het geluid onboard op disabled? [end edit]

Laatst bewerkt:
hmm, in bios staat er niets over een geluidskart :s heb hier zelfs vrij weinig opties in als ik het eens bekijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan