Realtek High Definition Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshoon

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Goedenavond,

Ik heb sinds kort Windows Vista geinstalleerd, en handmatig de drivers van mijn Realtek geluidskaart geinstalleerd, namelijk de Realtek High Definition Drivers.
Alleen nu komt het probleem.
In eerste instantie had ik geen geluid.
Maar toen ik even zat te klieren met de Realtek Sound Mananger lukte het één en ander wel.
Ik ging namelijk rechtsbovenaan naar Geavanceerde apparaatinstellingen.
En vervolgens vinkte ik "Laat de uitvoerapparaten vooraan en achteraan twee verschillende audiostromen simultaan afspelen" aan.
En drukte vervolgens op OK, toen ging hij laden, en toen ineens kwam Speakers erbij in de lijst.
Toen had ik wel geluid!

Nadat ik me PC herstarte, had ik weer geen geluid!
Dus ik ging weer naar die Sound Mananger en Geavanceerde apparaatinstellingen.
En vinkte "De uitvoerapparaten vooraan en achteraan dezelfde audiostroom laten afspelen" aan, want de andere keuze was al aangevinkt, en ik drukte toen op OK, en ging hij vervoglens laden, daarna vinkte ik "Laat de uitvoerapparaten vooraan en achteraan twee verschillende audiostromen simultaan afspelen" weer aan, en drukte op OK, en vervolgens was speakers weer in de lijst.
En dit moet ik elke keer doen als ik geluid wil na het opstarten in Vista.
En dat is eigenlijk wel irritant.

Ik heb zelf het gevoel dat Sound Mananger moet refreshen voordat hij me Speakers vind.
Maar dat moet ik dus dan op het moment handmatig doen zoals ik hierboven al vertelde.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast hartelijk bedankt!!!

Laatst bewerkt:
Tot u schrijft een lotgenoot. (Soortgelijke problemen) Ik heb na ruim 7 maanden klooien met de software mijn (Asus) onboard geluidschip maar uitgeschakeld (Inc. de daarbij behorende Realtek software) en een mooi PCI AudigySE kaartje voor €29 geplaatst,............. problemen opgelost.
Daarvoor had ik vanaf de aankoop van mijn splinternieuwe pc in september 2007 al ik weet niet hoeveel mailtjes naar Asus gestuurd en de halve wereld afgestroopt (middels Google). Oplossingen linksom en rechtsom geprobeerd. Resultaat 0,0.

Oh dus dat betekend dat dit probleem wel bekend is?
Want ik had dit eerder niet met Vista op deze computer, want ik had het hiervoor wel eens eerder geinstalleerd.

Dan mag je je gelukkig prijzen en ga ik mijn reactie bijstellen:

gráág lees ik van jou de oplossing als je die gaat vinden, want zoals ik al schreef heb ik uren en uren Gegoogled maar geen oplossing kunnen vinden. Asus reageerde niets eens op hulpmailtjes.

Ik ben in ieder geval blij te lezen dát het heeft gewerkt onder Vista. Bij mij was één van de verschijningsvormen dat ik met geen mogelijkheid 5.1 geluid kreeg. 2 speakertjes bleven altijd zo dood als een pier, ik had dus slechts stereo + een basreflexbox, maar géén 5.1 geluid.

Een andere nare verschijingsvorm was een melding bij het opstarten van Vista dat mijn toestemming nodig was om de software uit te gaan voeren. Ik kon aanvinken wat ik wilde (betrouwbaar / toestaan etc. etc.) bij iedere volgende opstart begon Vista weer te zeuren. Toen maar 29 uitgegeven voor een pci kaartje..................

Laatst bewerkt:
Ik heb dus ook lang zitten googlen, dus daarom dat ik hier ook maar een kansje waag :)

Ik ga het volgen en als het opgelost wordt, heb ik een mooi pci AudigySE kaartje voor weinig in de aanbieding................................. ;)

Ik heb deze ook draai XP SP3 Home Edition met een MSI K9A2 CF-F moederbord, en heb nergens last van.

Ik heb deze ook draai XP SP3 Home Edition met een MSI K9A2 CF-F moederbord, en heb nergens last van.
Ja, prachtig, met jou waarschijnlijk nog 100.000.000 mensen met XP, maar het gáát om Vista !

Laatst bewerkt:
Oke oke ik blijf nu weg uit dit topic, succes verder met jullie probleem ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan