realtek high devinition audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

fene50

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
heeft er iemand ervaring met de geluidskaart realtek high devinition audio.ik heb er de speakers Z506 van logitech 5.1 aangesloten op mijn pc,maar vind de klank redelijk slecht.ik weet dus niet of het aan de speakers ligt ,of aan de geluidskaart.mijn pc is een akoya medion E4200 D.nog 1 vraagje,kan het ook zijn dat ik een update moet doen van de geluidskaart.?grtjes fene50

Laatst bewerkt:
staat op 5.1.hoe kan ik weten welke hd drivers ik moet hebben?grtjes fene50

Dat hangt van de versie van Windows af die je gebruikt. Indien je Windows 7 hebt zou je voor de onderstaande download kunnen gaan, die pak ik ook altijd:

Vista, Windows7, Windows8 Driver (32/64bits) Driver only (Executable file)

en gewoon downloaden,en installeren?of moet ik eerst de oude verwijderen?ik gebruik windows 7

Tijdens de installatie wordt de oudere versie eerst verwijderd (indien aanwezig). Daarna gaat de installatie verder wanneer je de computer opnieuw opgestart hebt.

als ik bij soundmanager kijk welke audio codec,is dat ALC887.dan kijk ik bij realtek,en daar staat nergens die codec.ik vraag mij gewoon af,door de laatste drivers te installeren of dit de klank ga verbeteren.wat er nu uit mijn speakers komt,is geen mooi geluid.in mijn vorige pc had ik een soundblaster audigy platinum als geluidskaart,en was veel beter van geluid.alvast bedankt M4RCO voor snel te antwoorden.grtjes fene50

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat een update veel zal veranderen aan de kwaliteit van het geluid. Als het echt zo belangrijk is zou je kunnen overwegen om een goede geluidskaart te kopen en erin te zetten.

ALC887 is overigens de naam van de Realtek audio chipset die op je moederbord zit.

ik heb de driver kunnen downloaden en installeren,nu zie ik daar ook ati hdmi audio device staan.moet ik dit ook downloaden en installeren?grtjes fene50

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan