Realtek - Microsoft kwestie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emporio

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Hallo,

Zoals al bekend is is er een heel gedoe tussen die 2 en nu heb ik WindowsXP-KB925902-x86-NLD.exe geinstalleerd en nu? Er is niks verandert geluid doet steeds even en dan krijg ik een bericht weer van DLL dat niet goed werkt enz..

Iemand enig idee wat ik moet doen, zit totaal vast.

Mvg

Hoi,

Hmm.. dan ben jij een van de eerste met problemen. Aangezien realtek chipsets standaard door windows worden herkent.

Maar goed.

1. Drivers deinstalleren en de nieuweste van de website van realtek downloaden en installeren.

2. Welke dll geeft de fout melding, die zou je eventueel kunnen vinden ergens op internet via google. drivers.com komt zo bij mij op.. daar kun je dan dll bestanden downloaden die handig zijn, deze dll kun je dan gewoon kopieren naar de directory waar hij hoort te staan en de oude overschrijven, dan zou alles weer goed moeten werken..

Groetjes, Dj Viper

Heb een beetje geknutselt met beide hij doet het nu hopelijk blijft die het doen want normaal als ik Realtek herinstalleer dat doet die het voor een aantal minuten tot die bericht verschijnd en geeft die weer aan dat er geen geluidsapparaat gevonden is.

Zodra die weer een fout aangeeft maak ik wel een screenshot zou wel wat duidelijker zijn.

Voor nou bedankt heren:love:

Als je de Realtek diver herinstalleert, b.v. na een herinstallatie van XP, dan moet je ook de moederbord drivers herinstalleren, in het bijzonder de drivers voor je chipset. Daar zit de audio controller bij, die heb je ook nodig wil je onboard geluidskaart goed functioneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan