Realtek (onboard) geluidskaart werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahzriaz

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Sinds enkele dagen heb ik geen geluid meer. Ik heb mn versterker los gehad en weer aangesloten en sindsdien krijg ik geen geluid meer via koptelefoon of gewoon op mn speakers.
Via bluetooth headset gelukkig nog wel maar ideaal is het niet.

Ik heb drivers opnieuw geinstalleerd, en geluid in ubuntu getest. Ook daar krijg ik geluid via de jack aansluiting niet aan de praat.
Via HDMI werkt t wel.

Als de pc opstart hoor ik wel dat er spanning op de jack komt. Aansluiten van n plug wordt ook gewoon herkend.

Iemand suggesties of moet ik concluderen dat die overleden is?

Mvg

plotseling gebeurd of heb je iets geinstalleerd, gedeinstalleerd, geupdate etc?

Ik heb hier in huis mn versterker verplaatst en weet niet of die het daarna nog heeft gedaan.
Kabels zijn wel in orde, als ik mn telefoon op de jack aansluit heb ik gewoon geluid.

In december windows opnieuw geïnstalleerd maar daarna heeft het wel gewoon nog gewerkt en volgens mij na de laatste update van NVidia ook.
Deze heb ik trouwens weer verwijderd, en oude versie geïnstalleerd, drivers roll back gedaan maar dat mocht ook niet baten.

In de bios staat hd audio gewoon aan.

Maar vind het raar dat ook Ubuntu niet wil. Zou er door de jack kabel n schokje de kaart gesloopt hebben?

Hoi,

Ik heb het nog niet aan de praat gekregen en het maar opgegeven.
Heb spdif aangesloten en dit werkt gewoon dus laat het voor nu gewoon bij wat het is.
Vermoed defecte chip voor anologe output.

Dank voor het lezen en meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan