Realtek verwijderd

• Onderwerp starter Onderwerp starter asvd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

asvd

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
ik heb een paar dagen geleden Realtek high defenition audio per ongeluk verwijderd. heel erg dom, want nu heb ik dus totaal geen geluid meer. ook is bijvoorbeeld rechts het icoontje voor geluid verdwenen. ik heb al een keer systeem herstel geprobeerd maar dat doet ie niet.

iemand een idee wat ik hier aan kan doen? of moet ik heel mijn laptop opnieuw laten installeren??

Wat is het merk en type van je laptop?
De hele boel opnieuw instaleren is niet nodig.
Slechts alleen de audiodrivers.

Goedemiddag,

Op de site van je notebook merk en anders op de site van realtek zelf .

het merk van mijn laptop is acer, het type weet ik niet precies.hoe kan ik dat zien?

oke haha yeah loser in the house

acer aspire 5610wlmi

is dit genoeg?:p

Hoi,

Dan zou hij hier moeten bijstaan en dan even op het pijltje bij drivers en utilty van xp of vista klikken en dan even naar de audio driver zoeken

Laatst bewerkt:
dankjewel!

ik ben het nu aan het installeren.. maar op een gegeven moment heeft ie iets nodig van software/ een cd rom ..

wat er precies staat is:

het bestand ksuser.dll op cd-rom met windows XP Professional Service Pack 2 is nodig.
Typ het pad naar het bestand en klik op OK

en dan daaronder kan ik bladeren, maar waar zou dit bestand dan ergens op mijn computer moeten staan? want dat is toch allemaal verwijderd ofzo

Hoi,

Denk dat je service pack 2 van windows dus nodig hebt, had je die nog niet dan? zo nee even downloaden neem aan dat de windows legaal is

geen idee, heb echt totaal geen verstand van computers.
maar kan ik gewoon de eerste de beste link nemen op google als ik windows server pack 2 intyp?

Hoi,

Klik is met rechtermuisknop op "deze computer" en daar zal het staan welke service opack je al hebt of niet natuurlijk en denk dat je als je hem moet hebben even bij windows zelf moet kijken

er staat dat ik wel gewoon service pack 2 heb. maar er staat niet xp professional. wordt er misschien nog onderscheid gemaakt tussen gewoon xp en xp professional? moet ik dan misschien een andere realtek downloaden of niet

Hoi,

Nee hoor anders hadden ze dat wel aangegeven dan zou ik even bij windows update kijken.

Hoi,

Ik zou deze nemen in de 3 zit volgens mij ook 2 in wel even de nederlandse nemen he

Laatst bewerkt:
ik ben het nu aan het installeren, maar bedenk me net: er staat dat ik service pack 2 nodig heb, is het dan wel verstandig om 3 te doen? veranderd er dan niet veel of werkt alles dan nog wel?

Goedemiddag,

Nee hoor er veranderd niets wat je kan zien dus kan geen kwaad.
Is het trouwens al gelukt?

hi!
ik heb windows pack 3 gedownload, want dat zou ik nodig hebben om realtek te installeren. maar nadat ik pack 3 had geinstaleerd, deed het geluid het al meteen! echt heel vreemd haha.
iig bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan