Realtime beveiliging niet meer blijvend uit te schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oscar1961

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2020
Hallo,
Ik probeerde de realtime beveiliging uit te schakelen, wat prima werkte.
Echter enkele minuten later kwam ik erachter dat Windows 10 hem zelf weer had ingeschakeld.
Dit blijft Windows 10 doen, ongeacht hoe vaak ik hem ook uitschakel.
Is er een manier om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurd?
Ik ben zelfs bereid in het register te duiken voor dit probleem.
En Windows Edge is ook niet meer te verwijderen. Helaas een vast onderdeel van Windows geworden. Maar dat wordt een ander Topic.

Graag hulp gezocht bij her Realtime Beveiliging probleem.

Groetjes,
Oscar

Bedoel je deze?
Helaas kan ik het niet nakijken want mijn securityprogramma neemt die taken over.

Edge kun je inderdaad niet verwijderen.
Al was dat wel mogelijk, dan blijf je waarschijnlijk met een niet werkend systeem zitten omdat Edge door heel veel andere toepassingen gebruikt wordt.
Zou er dus afblijven.
Gewoon losmaken va de taakbalk en je ziet het niet meer, andere browser als standaard instellen, klaar.

Wat die realtime beveiliging betreft, misschien kun je hier iets mee..?

Ik zou de mensen niet aanraden om beveiliging uit te schakelen als je geen securityprogramma hebt. Het heeft een belangrijke functie.

Ik ook niet maar TS vraagt er naar en ten slotte is het zijn eigen verantwoordelijkheid en risico dat hij neemt...

Dankjewel voor jullie reactie. Dat is hem inderdaad. Vervelend is het wanneer ik enkele tools heb staan die windows een risico vind en die door de realtime beveiliging worden verwijderd. Ik heb geen om telkens weer een programma te kopieren naar de harde schijf die dan weer worden verwijderd door Windows 10.
En eigenlijk loop ik niet zo'n risico. Als mijn computer uit elkaar springt heb ik altijd een recente backup. Maar ik werk al jaren zonder bescherming en nog nooit iets gebeurd. Als je vreemde websites vermijd en niet op links klikt die je niet kent en vreemde emaitjes niet bekijkt of beantwoord dan kom je een heel end. Maar dat terzijde.
Hoe krijgen we die realtime beveiliging er uit? Anders zal ik de overstap moeten maken naar Ubuntu of een andere Linux versie of desnoods het oude CP/M . Groetjes.

Dus die links bieden geen uitkomst? Is het onderdeel van Windows Defender? Dan die uitschakelen? Anders kijk eens onder services of daar geen betreffende onderdelen bij staan.

Kijk ook even naar deze. Add an exclusion to Windows Security

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad nu geprobeerd uitzonderingen te bepalen, en ik geloof dat het de enige oplossing is. Maar het neemt niet weg dat ik blijf trachten de Realtime beveiliging en Windows Egde blijvend te verwijderen. Maar in ieder geval hartelijk bedankt voor het meedenken. Groetjes, Oscar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan