Realtime beveiliging Windows defender is niet meer inteschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

walrenshi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Goedenavond
Ik draai W10 op mijn ACER T3-715 2016-10 en heb vanaf het begin Windows Defender gebruikt en daarnaast niets anders.
Sinds vandaag 23/12, staat de Realtime beveiliging uitgeschakeld en krijg die met geen mogelijkheid ingeschakeld. Ik dacht even terug te gaan naar een eerder herstelpunt, maar dat lukte niet want ik kreeg de melding dat de scanner ingeschakeld is.
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal helpen?
Ik wat printscreentjes bijgevoegd

Uiteraard hen ik op internet getracht het antwoord te vinden maar is mij niet gelukt

Alvast bedankt
gr
Walrenshi
2017-12-23 virus c.JPG2017-12-23 virus b.JPG2017-12-23 Virus a.JPG

Laatst bewerkt:
Is toch werkelijk een belachelijke vertoning. Op de eerste afbeelding staat dat die is ingeschakeld en jij schrijft, is uitgeschakeld.
Afbeelding twee staat uitgeschakeld maar het beveiligingscentrum zegt; Uw apparaat wordt beschermd! Wat dan totale onzin is. Afbeelding 3 zegt geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is. Nou, dat is toch taal die iedereen begrijpt lijkt mij! Maar de oplossing is nabij. Er staat ondersteuningsinformatie en met een grote knop Help. Gelukkig toch nog opgelost.

Kijk hier eens naar.

Laatst bewerkt:
Senso
Jammer dat je mijn posting als belachelijk beschouwt. Wat jij belachelijk vind aan de geplaatste afbeeldingen 1 & 2, zijn de dingen die ik te zien krijg en niet om gevraagd heb. Afbeelding 3 (a) was de in eerste instantie de melding waar ik mee geconfronteerd werd. Ik had die afbeeldingen geselecteerd en geupload, dat de volgorde andersom is ging automatisch.Als digibeet drukte ik op de knop inschakelen, zoals het wordt gepresenteerd. Dan komt na 1 minuut de time out melding. Met de HELP kom ik er niet uit, blijkbaar wordt het hier wel van je verwacht.
Die link -hier- die je mij geeft, daar kom ik niet verder mee.
Ik heb nu eenmaal niet zoveel verstand van PC, daarom vorig jaar een nieuwe gekocht om van alle haperingen en foutmeldingen verlost te zijn, helaas

En dat plaatje nr.2 zegt inderdaad dat mijn pc beschermt is, maar je kunt ook zien dat het 1e symbool geen groene vink heeft.

Laatst bewerkt:
Laten we het zo stellen, hier is niets belachelijk. :) Geef eens antwoord op mijn vraag a.u.b.

Beste Walrenshi, trek u niet te veel aan van de onbehouwen reactie van Senso. Ik denk dat hij te veel gluhwijn op had of zo. Kan gebeuren deze tijd van het jaar.

Is helemaal onjuist die reacties, want als je mij een beetje volgt op dit forum dan weet je dat ik alle vragen voor 100% serieus neem en altijd oplossingsgericht werk. Als mijn commentaar persoonsgericht is, zet ik dat er wel bij.

De posting is helemaal niet belachelijk, maar is juist keurig verzorgd (met screenshots). Maar de screenshots geven ons een onthutsend en belachelijk beeld van hoe dit programma werkt/niet werkt. Dat vind ik belachelijk. Daar mag ik de software-ontwikkelaars op aanspreken. Het gaat hier wel om beveiligingssoftware! Kijk als jouw bankrekening is geplunderd door dat soort geintjes dan praten jullie wellicht wel anders. Dergelijke programma's behoren 200% hun werk goed te doen. En als er dan problemen zijn dan moet je d.m.v. afbeelding 3 tot een oplossing kunnen komen.

Beste Walrenshi,
Ik heb wel degelijk goed gelezen en bekeken wat jij schrijft. Ook post4 geeft ons een goede inkijk in de praktijk. Jij hebt alles goed gedaan, maar wie laat jou nou werkelijk in de steek?

Ik heb zelf geen W10 en geen Windows Defender en kan dus niets checken of testen. Maar het meest voor de hand ligt om altijd eerst de ingebouwde probleemoplossing van Windows 10 zelf te gebruiken. Typ Probleemoplossing in het zoekvak en volg de instructies. Lukt deze optie niet, kijk dan onder de meldingen van screenshot 3 of er geen code e.d. staat.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen
@manamana: Ik heb geen andere virusscanner draaien, alleen de defender
@Senso : Mijn excuses dat ik jouw reactie verkeerd had geïnterpreteerd. Ik word nerveus van onverwachte foutmeldingen waar ik blanco in sta, dat zit nu eenmaal in mij. Nu ik dit bericht typ krijg ik weer de melding om de defender in te schakelen. Luykt dus niet en wanneer ik op help druk krijg ik een foutcode 0x8050800d te zien.
Ook hier heb ik op internet naar gezocht, maar er zijn zoveel verschillende benaderingen ervan + programmatjes die je zou moeten downloaden (bijv. https://appuals.com/fix-security-essentials-error-0x8050800d/) , dat het er voor mij als leek spelen is met vuur.

Het liefste zou ik een herstelpunt naar een eerdere datum gaan in de hoop het opgelost te krijgen, maar A dat lukt niet omdat de defender 'iets' zou blokkeren en B W10 blijft maar (in mijn ogen) rommel aan aps downloaden en installeren, welke ik 0,0 gebruik en zelf nooit zou downloaden.

In ieder geval bedankt dusver voor jullie reacties en zal sowieso verder zoeken naar een duidelijk antwoord. Ik zal toch niet de enige zijn die van de ene op het andere moment hiermee wordt geconfronteerd?

In ieder geval alvast fijne Kerst gewenst
mvg
walrenshi

Edit: Ik zal in elk geval de probleemoplosser helemaal afwerken :)
En inmiddels gedaan. Onder de optie 'problemen met programmas, staat van alles en nog wat behalve
iets in de richting van MS Defender, balen

Laatst bewerkt:
Ik denk als je enkel Defender gebruikt loop je sowieso risico, afhangende welke websites je surft en welke programma's je download en installeert natuurlijk!
In de volgende video wordt Windows Defender eenvoudig uitgelegd, in het Engels: https://www.youtube.com/watch?v=Kb2-30PZTE0.
Maar zoals manamana al gezegd heeft, goed opletten dat je nog geen derde partij antivirus geïnstalleerd staan hebt...

Stand van zaken: Probleem nog steeds niet verholpen. Heb ook mijn probleem op het MS forum gedeeld en diverse handelingen uitgevoerd, zonder resultaat. Tig keer gekeken wat er vanaf 15/12 aan rotzooi automatisch is gedownload om er achter te komen of iets in de trent van een virusscanner vinnen is gekomen, maar niets te vinden.
Mocht iemand weten wat er tot nu toe door mij is geprobeerd, hier de link (weet niet of dit is toegestaan)

https://answers.microsoft.com/nl-nl...n-de-ene/e43c9a16-41c9-4079-a880-9a70cad4c8e2

Zal dit draadje ondanks de het probleem nog steeds speelt op Opgelost zetten.
Bedankt voor jullie reacties
mvg
Walrenshi

Is nu WEL opgelost, hoe?? Geen logische handeling. De link is bijgewerkt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan