RealVNC probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik gebruik RealVNC (prachtig programma) om in mijn netwerk de ene computer de ander te laten "overnemen". Soms werkt het niet, b.v. als een andere gebruiker aanstaat (XP). De FAQ van RealVNC zegt daarover:
We recommend avoiding use of Fast User Switching and Remote Desktop facilities in Windows XP.

Wat zijn deze termen in het Nederlands? Dan kan ik proberen ze te vinden en uit te schakelen. Iemand trouwens ervaring met deze zaken?

Coen.

Wanneer je vnc hebt geinstalleerd onder 1 bepaalde gebruiker kan het inderdaad zo zijn dat vnc niet (goed) werkt wanneer een andere gebruiker is ingelogd op die machine. Verder kan het zo zijn dat bij gebruik van Extern Buroblad van XP, vnc daar problemen mee heeft, maar daar heb ik persoonlijk geen last van. Wat bij mij wel goed hielp is het vinkje plaatsen bij : Only use p rotocol 3.3, onder Legacy. En dat op alle machines inschakelen.

Ok, dank, ga ik doen. Snap jij ook hoe het zit met dit Fast User Switching? Wat moet ik dan in Windows uit zetten? En los ik daarmee het probleem van die meerdere gebruikers/inloggers op? Dat is nl. precies wat er volgens mij bij mij aan de hand is.
C.

helaas, daarop moet ik je het antwoord schuldig blijven. wellicht kan iemand anders je daarbij helpen of anders via de Help functie van xp.

Geplaatst door Coen111
Ok, dank, ga ik doen. Snap jij ook hoe het zit met dit Fast User Switching? Wat moet ik dan in Windows uit zetten? En los ik daarmee het probleem van die meerdere gebruikers/inloggers op? Dat is nl. precies wat er volgens mij bij mij aan de hand is.
C.
Met Fast User Switching kun je snel overschakelen naar een andere reeds aangemelde gebruiker. Als je die funktie toch niet gebruikt, kun je het uitschakelen:
Start - Uitvoeren, typ: services.msc gevolgd door enter. Er verschijnt een venster met de lokale services. Zoek het item "Compatabilliteit voor snelle gebruikerswisseling" op. Rechtsklik - Eigenschappen en kies bij opstarttype voor uitschakelen.

Dank je Sidi. Ik snap nu ook de werking: je kan hiermee meerdere identiteiten tegelijk aangemeld hebben bij XP. Als ik dat uitzet krijg ik ruzie met mijn huisgenoten. Volgens mij kom ik dus niet verder met VNC zo. Maar wachten tot de volgende versie, denk ik.
Dank in ieder geval,
Coen.

Eh, gebruik je die computer altijd tegelijkertijd met je huisgenoten, dan? Ik heb 'm zelf ook uitgeschakeld maar de ruzie hier valt best mee, hoor. :) Als je die service uitschakelt kun je nog best switchen tussen andere gebruikers. Wat precies de funktie van die service is, weet ik niet maar ik ervaar het als iets dat overbodig is. Ik denk dat het te maken heeft met de snelheid waarmee de pc schakelt tussen gebruikers. En dat is bij mij dus erg langzaam. Maar ja; hoe vaak wissel je tussen gebruikers? En als het niet bevalt schakel je het gewoon weer in.
En inderdaad: RealVNC is een prachtig programma!

ha Sidi,

Vanavond eindelijk eens geprobeerd, maar noppes hoor, VNC verbreekt de verbinding als een andere gebruiker aangemeld wordt. Als ik dan op de PC die ik wil monitoren de eerste gebruiker weer aanmeldt dan is VNC automatisch weer actief. Het programma blijft dus actief op de gebruiker waarop het is aangemeld en kan niet switchen naar de nieuw aan te melden gebruiker.

Wachten op de volgende versie maar.
Dank in ieder geval,

Coen.

Hoi Coen,

In het Startmenu\ RealVNC\VNC Server 4(Service-Mode) vind je de optie om de VNCserver als een service in het Register te zetten. Dan moet je de pc even opnieuw starten en een gebruiker aanmelden. Daarna kun je vanaf een andere pc met de viewer wisselen tussen de gebruikers.

Ha Gerard,
Gevonden en uitgevoerd, maar zonder resultaat. Het oproepen van een andere gebruiker lukt, maar direct daarna gaat het scherm op zwart en is de verbinding verbroken. Wat doe ik niet goed? Heb je het zelf werkend?
Coen

Pfoe ik kan zo niet zeggen wat je niet goed doet :o Ik heb het zelf op 1 pc werkend. Maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik dit doe vanaf de laptop, dat VNCviewer nogal 's een melding van "ongeldige bewerking" geeft. (En dat is jammer want het is in de zomer erg leuk om 's zomers, van achter uit de tuin, in de zon met een koel biertje in de ene hand, laptop in de andere, 5 pc's te kunnen bedienen :cool: ) Ik wacht dus ook met smart op de volgende versie.
Mogelijk kun je je firewall instellingen nog 's nalopen om te kijken of de server en de viewer voor alle gebruikers toegelaten wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan