RealVNC - Verschijnen meerdere schermen non-stop (onwerkbaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuiiper

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Halo Helpers,

Ten eerste wil ik even mede delen dat ik na 2,5 jaar trouwe lezer van het HelpMij forum zelf maar is een account heb gemaakt, hoeveel bruikbare informatie ik al wel niet van jullie forum heb afgehaald, mijn dank hiervoor!

Situatie
Helaas kon ik de antwoord op dit probleem niet vinden, Ik heb sinds kort de gratis versie van RealVNC.. Ik vertel de situatie.. Ik heb 2 laptops, 1 in de kast en 1 waar ik op werk(zoals nu) die in de kast benader ik via RealVNC en zit aangesloten op mijn TV, Stereo, Netwerk, Hardeschijf etc. etc. jullie snappen dan ook waarom het handig is om alles vanaf deze laptop te doen ipv iedere keer die kast in te duiken..

Probleem
Het probleem voor mij is als volgt(laat ik duidelijk zijn dat dit sinds gister is, en daarvoor goed werkte).. wanneeri k wil verbinden naar mijn laptop(IP: 10.0.0.3) dan krijg ik gewoon het standaard venstertje voor RealVNC Viewer(zie bijlage1). Wanneer ik dan vervolgens op connect/verbinden druk krijg ik non-stop scrollend me eigen scherm(zie bijlage 2&3), oftewel onmogelijk om hierin te werken.
Ik snap totaal niet waar het probleem zit, kan wachten tot maandag en aan me leraar vragen, stiekem hoop ik voor die tijd een reactie hier zo..

Al Ondernomen
Heb geprobeert om RealVNC opnieuw te installeren, dit was natuurlijk geen probleem, het verhielp alleen het probleem niet helaas, omdat ik echt geen idee heb waar het probleem in zit zou ik ook neit weten waar ik verder moet zoeken.

Systeem informaties
Mijn eigen systeem, Windows 7 -Klik
Mijn "servertje", Windows XP - Klik

note-to-add: De printscreen knop werkte niet meer zodra de verbinding was gemaakt vandaar de amateur camera beelden.

Bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Roy

Bijlagen

• Bijlage 3.jpg
    Bijlage 3.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 51
  • Bijlage 2.jpg
    Bijlage 2.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 17
  • Bijlage 1.jpg
    Bijlage 1.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 25
Wat ik zou doen is de VNC-client verwijderen uit de Realvnc software op de 'server' (=XP).
Dan de Realvnc-server gedeelte verwijderen uit de Realvnc software op de 'client' (=Win7).

Ik krijg uit je scherm namelijk het idee dat je
óf met de Realvnc-client terugverbindt met je eigen computer dus, niet met de 'server'. Zou betekenen dat je een verkeerd ip-adres opgeeft of een verkeerde Realvnc server-naam in het Realvnc-clientprogramma.
óf vanuit de 'server' direct terugverbindt met een Realvnc-client verbinding naar je W7 computer.

Door een scherpe scheiding te maken dat op de 'server' (=XP) de Realvnc-server draait en op de 'client' (=W7) alleen de Realvnc-Client zou je het probleem moeten kunnen oplossen, lijkt me.

Natuurlijk zul je nu wél even een monitor moeten aansluiten op de 'server' om aanpassingen te doen hieromtrent. Zet daarbij (tijdelijk) de W7 machine uit, vanwege het 'venster in venster' effect dat je nu hebt en herstart daarna (liefst) even de 'server', zodat er geen Realvnc sessies meer zijn (niet Realvnc-server en ook niet Realvnc-client).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan