RealVNC

• Onderwerp starter Onderwerp starter keano
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keano

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Ik snap helemaal niks van dat programmatje....mijn hulp op afstand doet t niet, via msn, dus kheb gehoord dat deze erg geod is...Een vriend van mij wil op mijn pc komen, dus ik start de server en hij de viewer...wat typ ik waar om hem bij mij naar "binnen" te laten komen, en wat typt hij waar....moet ik mijn ipadres ergens invullen ofzo..?:confused: :confused:

Wanneer je vnc opstart dien je b.v. het ip-adres van die vriend in te vullen. Ook heb je bij installatie van vnc de optie gekregen om een wachtwoord te gebruiken. Dat dien je dan ook in te vullen wanneer je contact zoekt met de pc van die vriend. Let wel dat als die vriend een router heeft, je m.b.v. port forwarding in de router aan moet geven naar welke pc de aanvraag van vnc toe moet. Ook moet je rekening houden met firewalls die de boel kunnen blocken. Dus poorten openzetten/vrijgeven.

:confused: port forwarding:S, kheb dat al eens geprobeerd maar t lukte me niet, ja hij heeft ook een draadloos netwerk thuis, maar als hij op mijn pc wilt kome maakt dat tognie zoveel uit:S...dus ik open server en typ ZIJN ip adres in en maak een w8woord bijv. 12345, hij start viewer en typt MIJN ipadres en dan die w8woord...? heb ik t zo goed...

Niet helemaal, als jij verbinding wil maken met zijn computer, toets jij het ip adres van hem in en eventueel het wachtwoord. je kan dan op zijn pc kijken (je komt eerst op het bureaublad) en alles aanklikken. Het is dus geen chatprogramma en hij ziet dan ook niet gelijktijdig jouw bureaublad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan