Reboot and Select proper Boot Device... wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ala16

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2014
Hallo. Ik heb een probleem. Elke keer als ik mijn computer opstart dan gaat die gewoon normaal aan maar als die eenmaal opgestart is krijg ik een melding te zien namelijk Reboot and Select Proper boot device. Ik ben ten einde raad, ik heb zó lang naar een oplossing proberen te zoeken maar ik kan het gewoon niet vinden... wat info over mijn pc zelf; de pc is 2 jaar oud, er staat Windows XP op (heb de cd niet meer). Ook als ik mijn pc opstart dan geeft mijn startknop geen licht, terwijl die dat altijd deed.
Voordat ik deze foutmelding kreeg had ik al problemen met mijn pc. Hij ging opeens niet meer aan. Op internet stond dat het misschien aan de startknop zou liggen. Drie dagen later ging mijn pc wel aan en toen kreeg ik dus deze melding.. Ligt het misschien aan mijn harde schijf? De voeding? Het besturingssysteem??Ik begin hopeloos te worden maar een pc van 2 jaar oud is wel de moeite waard.. Ik heb ook op internet gelezen dat je de boot order moet veranderen maar het probleem daarvan is dat dat niet kan in mijn BIOS. Ik zie het iig nergens staan...

Na dit hele verhaal moet ik er ook nog bij toevoegen dat ik heel weinig kennis heb op het gebied van computers, dus als je computer termen gebruikt dan zou het geweldig zijn als je kan uitleggen wat het betekent... dan leer ik daar ook nog eens van! Ik hoop echt dat dit opgelost kan worden. Alvast bedankt voor de hulp!!

Ik krijg het vermoeden dat er meer bootdevices aangemerkt zijn in de bootvolgorde. Zit er een usb stick in bij het opstarten?
Zo ja haal die er eens uit en start de pc eens opnieuw, in het ergste geval kan de harddisk defect zijn.

Nee er zit geen usb stick in... en wat bedoelt u met meer bootdevices? Sorry ik heb er niet zo veel verstand van. En hoe kan ik checken of mijn harde schijf kapot is? Ik heb nog een computer die wat ouder en trager is, kan ik die harde schijf gebruiken voor mijn pc om uit te proberen of het daar aan ligt? Of moet de harde schijf een bepaald merk hebben??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan