Hokanu
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 dec 2005
Onlangs heb ik de oude pc van mijn broer wat opgeknapt (schoonmaken en wat extra ram) zodat mijn zus hem kon gebruiken. Ik heb de harde schijf geformateerd en Windows XP erop gezet. Bij mij startte hij normaal op (tenzij mijn externe harde schijf zat aangesloten), maar bij mijn zus geeft hij nu telkens de melding:
"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press any key"
Nou gaf hij bij mij dezelfde foutmelding als ik mijn externe harde schijf had aangesloten, maar als ik die eruit haalde startte hij gewoon op.
Als je de pc maar opnieuw op blijft starten laadt hij Windows uiteindelijk wel, maar het kost nu steeds meer pogingen voordat het lukt (en bij de laatste keer werd al het wit lichtgroen).
De specificaties die er toe doen zijn:
Moederbord: Asrock 775V88+
Harde schijf: Maxtor STM3160215A (IDE)
Wat mij opviel toen ik de extra ram installeerde was dat de harde schijf geen enkele jumper had, maar ik weet niet hoe relevant dit is (het zorgde er wel voor dat ik een 2e harde schijf niet lekker aan de praat kreeg).
Weet iemand hier een oplossing voor?
Bvd,
Tobias
"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press any key"
Nou gaf hij bij mij dezelfde foutmelding als ik mijn externe harde schijf had aangesloten, maar als ik die eruit haalde startte hij gewoon op.
Als je de pc maar opnieuw op blijft starten laadt hij Windows uiteindelijk wel, maar het kost nu steeds meer pogingen voordat het lukt (en bij de laatste keer werd al het wit lichtgroen).
De specificaties die er toe doen zijn:
Moederbord: Asrock 775V88+
Harde schijf: Maxtor STM3160215A (IDE)
Wat mij opviel toen ik de extra ram installeerde was dat de harde schijf geen enkele jumper had, maar ik weet niet hoe relevant dit is (het zorgde er wel voor dat ik een 2e harde schijf niet lekker aan de praat kreeg).
Weet iemand hier een oplossing voor?
Bvd,
Tobias
Laatst bewerkt: