Reboot and select proper boot device

Status
Niet open voor verdere reacties.

langetim

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Berichten
5
Ik heb zelf een pc in elkaar gezet, maar ZONDER cd/dvd rom.. Ik dacht dat als ik een via USB gedeelde cd rom zou hebben dat die het ook wel zou doen...
Nu is mijn probleem dus dat ik de foutmelding krijg van:

Reboot and select proper boot device
or insert boot media en selected boot device and press a key

Moet ik gewoon een dvd speler kopen en er in monteren? of ligt het aan iets anders?
In de bios heb ik die verschillende opties al geprobeerd met welke je opstart divice is, maar zonder succes..

Als iemand mij hier mee zou kunnen helpen die al vaker PC's in elkaar heeft gezet graag..
Dank je wel alvast voor tijd en antwoord.

MVG Tim
 
Het slimste is volgens mij om een DvD reader/driver te kopen. Die dingen zijn tegenwoordig heel goedkoop en vreeeeselijk handig om te hebben. Hoe had u gedacht een film of game te spelen op een PC zonder DvD-reader
 
Ik ben de cd loze, ik heb films en games op mijn externe hdd's staan.. En ik had gedacht met een externe CD rom speler ook wel vergenoeg te kunnen komen om windows te installeren.. Weet u zeker dat het dat is, of denkt u gewoon dat dat het logischte is?
 
Hoi !

Kun je in het bios niet kiezen voor: USB-device, o.i.d ?

Met ieder nieuw mobo zou dat gegarandeerd moeten lukken.

Du: externe CD/DVD-speler inpluggen, PC opstarten , in het bios duiken en kijken of 'n USB-device wordt weergegeven.

Ik installeer regelmatig Win 7, en bijna altijd via 'n USB-stick: sneller, geen last van krassen op 'n DVD etc. etc.

Werkt gegarandeerd mits je mobo niet ouder is dan 2 a 3 jaar.

Greetz,

Harry.
 
Als in de bios aangegeven is dat er gestart moet worden van de USB-CDrom unit zou het moeten werken. Met een Tablet (waar so wie so geen DvD/CD-player in zit) is me dat ook meerdere keren gelukt, maar dan moet de BIOS wel deze optie hebben. Vaak is er ook een Fx-toets die ingedrukt moet worden bij de start van een PC waarmee een boot-overzicht gegeven wordt. Kijk in het moederbord handboek of dat kan en welke Fx-toets dat dan is.
Maar dat alles neemt nit weg dat ik zou kiezen voor een ingebouwd DvD-station:d
 
Hoi !

Dan zou ik je toch echt de installatie van een 4 Gig USB-stick adviseren, zeker met het toenemend aantal notebooks zonder die speler !

Met behulp van dit: http://store.microsoft.com/help/iso-tool @Microsoft tooltje en 'n Wiin 7 .ISO is het 'n fluitje van 'n cent, en veel sneller dan van DVD-speler.

Greetz,

Harry.
 
ja het is me gelukt.. ik had hem uitgezet en deed de externe cd speler er in en toen stond die opeens in de bios.. dus hartelijk bedankt voor de tips.. En die usb stick idee ga ik zeker mee nemen :thumb:

Mvg Tim
 
Hoi !

Graag gedaan, hoor.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan