Reboot and select proper boot device ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

dafje95

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Hallo,

Ik heb mijn pc de laatste tijd wat aangepast, zo heb ik mijn Core 2 Duo vervangen door een C2Q, een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart erbij gezet.
Maar na dit alles er te hebben gedaan startte ik mijn pc net op, maar nu staat er bij het opstarten:
Reboot and select proper device or insert boot media in selected boot device and press a key

Ik ben al de hele dag bezig met forums door te lezen naar een oplossing, maar niks lijkt te werken :( Als ik de recovery dvd van windows in mijn pc doe kan ik wel gewoon door de bestanden bladeren en alles lijkt nog zoals het was, maar ik kan niet opstarten. Ook heb ik de BIOS al nagekeken en alles staat nog op de goede volgorde(Boot Sequence). Op de recovery dvd kan ik ook alleen maar het opdracht prompt openen, iets met drivers laden en windows installeren de rest doet het allemaal ineens niet meer.

Op al die forums kwam ik vaak tegen dat het kon zijn dat mijn HDD kapot was, maar ik kan er nog gewoon doorheen bladeren dus dit lijkt me onwaarschijnlijk. Ook heb ik de Sata kabel al 2x vervangen vandaag, dus daar licht het ook niet aan.

Ook heb ik via de opdracht promt al verschillende dingen geprobeerd:
Code:
Bootrec /fixmbr 
Bootrec /fixboot 
Bootsect.exe /nt60 all /force
Maar ook dit verbeterde de situatie niet.

Ik heb ook gelezen dat het aan een update kan liggen van windows, maar die kan ik niet bereiken omdat ik niet bij windows kom. Ook opstarten in veilige modus lukt niet.

Ik heb nu zoon beetje alles geprobeerd, maar niks werkt, weet iemand van jullie wat er aan de hand is en wat ik nog kan proberen?

Mvg Mike

Hoi,
repairfunctie werkt ook niet vanaf dvd? En opnieuw installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan