Reboot bij gebruik usb stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

blubber

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2004
Ik heb hier een heel raar probleem;
Als ik een usb stick in de usb poort steek zie ik dat hij wordt herkent en geinstalleerd.
Zodra hij normaal dan opkomt met de vraag wat je wilt doen met de inhoud valt het hele systeem uit en moet is opnieuw opstarten.

Ik heb geen idee of dit een windows probleem is of een bios prbleem.
Het is een nieuwe pc waar ik via de stick wat oude bestandjes van mijn vorige pc op wil zetten.

Het lijkt wel of de usb stick de drive letter C toegewezen krijgt..
Kan ik dat ergens controlleren?

Groeten Blubber..

Hoi,

Het lijkt erop, dat in de setup is geregeld dat er ook geboot kan worden vanaf de USB.
Is je USB-stick soms eentje waarop U3-software is (of kan worden) geplaatst?
Je kunt bij het aanzetten van de pc direct op een toets drukken (DEL, of - afhankelijk van het 'merk' moederbord een andere toets) en komt dan in de setup.
Daar kan je regelen dat er niet vanaf de USB geboot mag worden.

Op de stick staat in iedergeval geen besturingssysteem,
Kun je bijvoorbeeld in XP instellen dat een nieuwe drive de laatst beschikbare letter krijgt?

Wat ik nu ook ontdek, hij valt ook uit bij het plaatsen van een rw-dvd :shocked:

Hoi,

Aangezien het een nieuwe pc is, zou ik er - tenminste als je hem kant en klaar hebt gekocht - mee teruggaan.
Zeker als je garantie hebt, want dat herstarten klopt niet ....

Ik kan niet goed hebben dat ik het niet opgelost krijg, volgens mij moet het iets kleins zijn dat ik over het hoofd zie...(ben toch nog maar in de bios opties aan het zoeken)

Bovendien heb ik inmiddels heel het systeem ingericht met office (ook gesctiveerd e.d.)
en enkele finaciele paketten waar ik net nieuwe sleutels voor gekregen heb op basis van deze pc..

Je hebt gelijk dat het waarschijnlijk garantie is maar ik haal me wel weer behoorlijk wat werk op mijn hals:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan