Reboot bij opname

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael86

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik wordt geteisterd door mijn pc met meerdere geluidskaarten. Als ik iets op wil nemen, in verschillende programma's houdt hij dit een paar seconden vol, gevolgd door een reboot.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Gr. Michael
 
waarom heb je meerdere geluidskaarten nodig.
 
Welke Windows gebruik je en welke naam en type hebben je geluidskaarten. Er valt nu niets over te zeggen.
 
hihi bedankt voor deze snuggere opmerking... alleen heb ik er meer dan 1 nodig!

Vertel ons dan eens wat je wilt. Je wou toch niet voor iedere afzonderlijke appz een afzonderlijke geluidskaart gaan aanroepen.
Dat vraagt gewoon om conflictproblemen.
 
Ik wil het gebruiken voor een home recording studio, met een audioprogramma die meerdere geluidskaarten per kanaal ondersteund, bijvoorbeeld Adobe Audition 2.

Specs:

Kaart 1 - Sigmatel
Kaart 2 - Soundblaster Audigy
Kaart 3 - Creative Sound Blaster

Windows XP Pro SP2
Intel Pentium 4 2,53Ghz
512mb Intern Geheugen
 
Dan is nu de vraag: valt er een recente wijziging in je configuratie aan te wijzen, voordat de opnameproblemen begonnen? Zitten ze in de juiste PCI-slots? Heb je alle moederborddrivers geinstalleerd na het plaatsen van de geluidskaarten? En toen pas de audiodrivers? Is in Audition de channel-toewijzing correct ingesteld?
 
Laatst bewerkt:
dat zal wel opschieten 512mb Intern Geheugen .
en dan nog eens cpu belasting .
 
@ boeing: ja precies zoals je zegt.

512mb moet niet het probleem kunnen zijn denk?
 
Op afstand kan ik natuurlijk niet al te goed oordelen, maar als je de tijdelijke bestanden tijdens het opnemen "on disk" laat zetten en niet "in memory" en als je tijdens opnames en bewerkingen voldoende (grote) buffers hanteert, kan rebooten daar niet het gevolg van zijn, lijkt mij. Maar kijk toch voor alle zekerheid alle installaties, instellingen en toewijzingen in je audio-opzet nog eens heel goed na.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan