Reboot (Geen idee waar ik hem neer moest zetten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
365
Hallo,

Ik heb een "probleem." Ik heb namelijk een laptop via school, met allerlei software van school erop staan. Ik heb echter besloten om van deze school af te gaan, en daarom moet deze software er ook af (omdat zij elk jaar voor de licenties betalen). Ik heb echter gehoord dat ze er gewoon een reboot stick in duwen en dus ALLES gaat eraf. Uiteraard is het niet zo moeilijk om dit terug te krijgen, maar wel veel werk. Daarom had ik een vraag: is het mogelijk om een "backup" te maken en na de reboot terug te gaan? Of wissen ze hiermee ook dat soort dingen uit?

Groeten Bart
 
je kan met een laptop een recovery uitvoeren,welke toets je moet in drukken zie je als je hem opstart bij mijn samsung is het F4
dan ga je terug zoals je hem kocht
 
Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp, wil je dat alles gebackupped word (dus ook die programmas juist?)
niet moeilijk: via windows backup functie de backup laten maken naar een externe harde schijf die even groot of groter is dan de harde schijf van je laptop, en achterna kan je die backup terugzetten op je laptop

in Windows XP doe je dat via: Start - Alle programma's - Bureauaccessoires - Systeemwerkset - Back-up en daar gewoon de wizard volgen.
in Windows Vista doe je dat via Configuratiescherm - Back-upcentrum
 
Laatst bewerkt:
Tom Ehlert heeft een programma: Drivesnapshot. Hiermee wordt bitje voor bitje een copie gemaakt van de door jouw gekozen harddisk en deze copie wordt dan ook nog eens gecomprimeerd opgeslagen op een door jouw opgegeven plaats. Hetzelfde programma zorgt er ook voor dat alles weer teruggezet kan worden.
Kies Tom Ehlert in google en je komt op zijn website
Succes
Joop
 
Hallo,

Ik heb een "probleem." Ik heb namelijk een laptop via school, met allerlei software van school erop staan. Ik heb echter besloten om van deze school af te gaan, en daarom moet deze software er ook af (omdat zij elk jaar voor de licenties betalen). Ik heb echter gehoord dat ze er gewoon een reboot stick in duwen en dus ALLES gaat eraf. Uiteraard is het niet zo moeilijk om dit terug te krijgen, maar wel veel werk. Daarom had ik een vraag: is het mogelijk om een "backup" te maken en na de reboot terug te gaan? Of wissen ze hiermee ook dat soort dingen uit?

Groeten Bart

Hoi,
Ook al staat er 'veel software van school' op, in elk geval zal de laptop standaard geleverd zijn met een besturingssysteem.
Je school zal er dus in elk geval voor moeten kunnen zorgen dat je laptop weer 'af fabriek' (dus mét de originele software) geïnstalleerd raakt als je de opleiding verlaat.
Ik zou dus mooi je opleiding aansprakelijk maken en het door hen uit laten voeren ... !
 
Misschien hebben jullie hier iets aan (ik had gemaild dat ik zelf de software eraf wilde gooien en dat hun dit konden controleren), hun antwoord:

Dit is niet mogelijk, er komt een image over de gehele schijf. Het gaat namelijk niet alleen om de geïnstalleerde programma’s maar ook om de Windows versie.

Op dit moment is er een Windows versie geïnstalleerd met een licentie van de TU/e.



Verder begreep ik dat ik de laptop + windows terug kreeg, meer niet.. maar ik heb er zelf best veel op staan wat ik graag wil houden. Is hier een manier voor?
 
Nee,

Het merendeel van de software die je installeert, plaatst ook dll's en andere bestanden in de Windows-omgeving.
Je kunt de (map van de) geïinstalleerde software niet 'even' backuppen en dan in een andere Windows-situatie weer plakken.
Wat je dus kunt doen is via het configuratiescherm ale software die je niet meer wilt handhaven verwijderen en verder werken met de door TU gelicentieerde Windowsversie.
Daar kan overigens moeilijk bezwaar tegen zijn.

Het verbaast me wél, want als je normaliter een computer of laptop aanschaft via werk of opleiding, dan zit daar standaard al 'af fabriek' geleverd besturingssysteem bij .... ofwel via een recoverypartitite, ofwel middels bij het apparaat meegelverde recovery-cd''s danwel dvd's.
 
inderdaad, naar mijn weten hoort er ook gewoon een windows versie op te blijven..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan