Reboot ipv shutdown?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mouze

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Hai hai!

Soms (ongeveer 80%) van de keren dat ik mijn computer (WinXP pro) afsluit, start ie automatisch weer op! AARGHHH heel irritant om elke keer die stekker eruit te moeten trekken. Weet iemand hoe ik mijn leven weer kan vergemakkelijken want ik word helemaal gestressed ervan ;) btw ik heb al gekeken bij geavanceerde opties van deze computer en het vinkje bij "automatisch opnieuw opstarten" staat uit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Greetz,

Mouze

Laatst bewerkt:
Probeer de andere 2 keuzes ook eens.

- Wat gebeurt er als je op 'opnieuw opstarten' klikt
- Wat gebeurt er als je op 'standby' klikt

Misschien staat dat niet goed ingesteld?

Greetz Vinnie:thumb:

Gaat de pc wel eerst uit?
En start ie naar een aantal seconden vanzelf weer op?

Ja, de computer gaat eerst uit, en start ie meteen erna weer opnieuw op. Ik heb geen easy cd creator geinstalleerd. de tips van Superspinnie werken ook niet. Hebben andere mensen hier geen last van (gehad)??

iemand anders nog tips of truuks?

mouze

Ik heb er ook op 2 verschillende pc's last van gekregen.

Op 1 van de 2 heb ik win xp opnieuw geinstalleerd zonder SP2 en voila hij werkt weer als normaal. Of het nu ligt aan het service pack van microsoft dat durf ik niet te zeggen maar bij mij hielp het in ieder geval om SP2 niet mee te installeren

je kunt natuurlijk naar start-uitvoeren gaan.
typ msconfig in.
kijk op tabblad set up en zet elke keer 1 dingetje uit.
sluit na elke keer dat je iets hebt weggevinkt de pc uit en kijk of het nu wel goed gaat

Heb je een netwerkkkaart?

KIjk dan eens bij die kaart bij geavanceerd of er een optie "wake up capabilities"aanstaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan