reboot loop bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.Blackbird

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2005
Bij het installeren van win2k blijft de pc rebooten. Net voor het loginscherm reboot hij plots, waarna hij terug opstart tot net voor het loginscherm en hup... zonder ophouden.
In veilige modus kan ik hem laten doorstarten maar ik heb geen idee waar ik wat moet gaan aanpassen. In het registry heb ik alle RunOnce-sleutels al aangepast maar dat hielp ook niet.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt.

Sven

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Hey Bandit, alvast bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb gedaan wat je voorstelde, en dit kreeg ik op het blauwe scherm te zien:

*** STOP: 0x0000001E (0xC000001D, 0x00000003, 0xC02F8F18, 0xC02F8F1C)
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

Bezig met starten fysieke geheugendump
Fysieke geheugendump compleet. Neem contact op met uw systeembeheerder of technische ondersteuningafdeling.

Hopelijk zegt dit je iets.

Greetzzz

Sven

Sorry voor de late reactie, heb het nogal druk gehad.

Ik heb alles geprobeerd behalve het flashen van het BIOS. Niets heeft geholpen.
Zoals je op de foto's hieronder kan zien gaat het om een Phoenix BIOS. Dat dit nu Award is heb ik ook gevonden, maar de juiste identificatie heb ik niet kunnen maken. In de linkse benedenhoek staat enkel "Entering Setup..." dus niets wat tot een ID kan leiden.

Het is een desktop van Fujitsu Siemens die de eigenaar omgebouwd heeft in een gewone kast.

Kunnen jullie me verder helpen?
DSC00059.JPG

DSC00060.JPG

KIF_0017.JPG

KIF_0026.JPG

KIF_0031.JPG

KIF_0032.JPG

KIF_0039.JPG

Alvast bedankt.

Sven

Bedankt voor de link.

Ik heb exact gedaan zoals hier te lezen staat. Dit is het resultaat, en geen BIOS.txt te vinden op de diskette.
DSC00067.JPG

Waar word ik verondersteld die detect -x uit te voeren? Wat ik ook probeer, ik kom altijd op die laatste 3 zinnetjes terecht.

Ja en waar vindt je een ander Rom??Zal lastig worden

Kan er ook niet verder mee:o

Toch bedankt Bandit. We waren al een heel eind opgeschoten.

Verdere suggesties zijn steeds welkom...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan