Reboot na aantippen usb poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weatherman56

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Beste,

Onlangs een andere (dure) PC gekocht, werk er nog niet mee aangezien deze de nodige problemen heeft vooralsnog :confused:

Een van de problemen is dat als ik mijn usb stick in de poort wil steken voorop het front dat dan de PC ineens gaat rebooten en in de bios blijft vast hangen. Dit gebeurd al als ik de stick nog niet eens in het gat heb gestoken, maar wel heb aangeraakt.

Wat is dit en hoe kan ik het verhelpen; Kan het zijn dat het met statische elektriciteit te maken heeft of is het een of ander hardware/software probleem? Hoop dat het niet ernstig is, maar knap verveld is het wel aangezien ik zo de usb-stick niet kan gebruiken.

Hoi,

Als je de usb aansluiting op de achterkant probeert wat dan?

Modag

Zou met de pc ff retour naar leverancier gaan. Want dit is niet goed.

als deze nieuw is gewoon terug gaan en het probleem bij die winkel voorlegen.
je heb immers garantie :thumb:

Hoi,

Heb je de usb op de achterkant al geprobeert?

Modag

Hoi,

Als het achter wel goed gaat (is vaste aansluiting op moederbord) dan is de andere waarschijnlijk niet goed aangesloten ( Kabel verbinding) op moederbord.
Zoiets zou het kunnen zijn.
Modag

Reboot

Hallo, ik heb een computer met win XP maar ik heb een probleem dat is als ik de computer opstart zonder internet stickje (usb) gaat het goed maar zodra ik dat stickje erin stop valt die uit en start die weer op

alvast bedankt

Hoi,

Als het achter wel goed gaat (is vaste aansluiting op moederbord) dan is de andere waarschijnlijk niet goed aangesloten ( Kabel verbinding) op moederbord.
Zoiets zou het kunnen zijn.
Modag

Heden middag had ik geen probleem meer met insteken van usb stick aan de voorzijde. Hoop dat het zo blijft, maar kan best zijn dat het probleem zo weer opnieuw op gaat treden. Kwestie van afwachten maar.

Heden middag had ik geen probleem meer met insteken van usb stick aan de voorzijde. Hoop dat het zo blijft, maar kan best zijn dat het probleem zo weer opnieuw op gaat treden. Kwestie van afwachten maar.

:confused: Vandaag weer opnieuw hetzelfde probleem. Treed alleen niet elke keer op dus kan er niet achter komen wat het is. Achterzijde maakt ook niet veel uit aangezien het niet elke keer voordoet (kan er niet achter komen of het probleem ook aan de achterste poorten zit. Iemand een idee behalve terug gaan richting het westland?

Laatst bewerkt:
Ik heb ditzelfde probleem gehad met een Thomson Wireless USB adapter. Het bleek in de meegeleverde software(driver?) te zitten. Ik heb deze verwijderd en had geen ongewenste uitschakeling meer. Ik heb toen de driver (Thomson) gedownload en op mijn pc geplaatst. Daarna de USB stick erin en laten zoeken naar de driver. Het probleem was opgelost. Ik heb de cd van Thomson niet meet geinstalleerd

Tis vandaag wel lekker raak zeg! Denk niet dat het wat met de software van doen heeft aangezien het probleem optreed wanneer ik met USB stick nog maar net het metaal aanraak van de USB poort. Hierbij heb ik dus nog geen contact gemaakt met de connectoren van de USB. Na de zoveelste reboot vandaan na aanraken van de poort maar eens iets anders geprobeerd. Een schaar gepakt en het ijzer aangeraakt. Geen uitval. metaal van schaar even langs haren op getrokken en weer voor usb poort gehouden, prompt weer een reboot! Heeft het wat met elektrostatisch te maken??? Zoja, hoe kan ik dat oplossen als dit de veroorzaker is, nog nooit meegemaakt namelijk!! :( :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan