reboot probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
783
als ik mijn pc opstart zegt hij steeds reboot en select proper boot device? het gekke is als ik de windows cd van xp erin doe start hij wel op maar zonder cd blijft alles zwart wat moet ik veranderen?
 
Kent die de harddisk wel in de bios want volgens mij zit daar een probleem
 
als ik mijn pc opstart zegt hij steeds reboot en select proper boot device? het gekke is als ik de windows cd van xp erin doe start hij wel op maar zonder cd blijft alles zwart wat moet ik veranderen?


Ik word af en toe een heel klein beetje moe van de wijze van vraagstelling, zo ook jouw manier van vraagstellen dit keer. Je vertelt helemaal 0,0 niets over de omstandigheden waaronder het plaatsvindt. Bijvoorbeeld: gisteren was alles normaal en nú doet 'ie dat opeens, of een andere toelichting.........................

Je bent al zó lang lid van deze site........................... !

De reply die je dan hier mag verwachten zou bijv. kunnen zijn: wat is er tussen gisteren en nú aan je systeem veranderd -> hardwarematig / softwarematig, of anders gezegd, wie of waarom heeft er aan je systeem zitten kl**ten.
 
Laatst bewerkt:
Een hele doodnormale oorzaak zou kunnen zijn dat er simpelweg een diskette in het diskettestation zit en dat de pc daarom niet wil booten. Verklaring voor het feit dat de pc wel vanaf de WinCd wil booten is dat in het bios, booten vanaf cd als first device staat vermeld.

(Voor zover er een diskdrive in het systeem zit)
 
Ik word af en toe een heel klein beetje moe van de wijze van vraagstelling, zo ook jouw manier van vraagstellen dit keer. Je vertelt helemaal 0,0 niets over de omstandigheden waaronder het plaatsvindt. Bijvoorbeeld: gisteren was alles normaal en nú doet 'ie dat opeens, of een andere toelichting.........................

Je bent al zó lang lid van deze site........................... !

De reply die je dan hier mag verwachten zou bijv. kunnen zijn: wat is er tussen gisteren en nú aan je systeem veranderd -> hardwarematig / softwarematig, of anders gezegd, wie of waarom heeft er aan je systeem zitten kl**ten.

je ziet toch wel wat ie zegt in de vraag wat moet ik nog meer zeggen ik zou niet weten wat er is veranderd als ik dat weet stel ik deze vraag niet
 
Een hele doodnormale oorzaak zou kunnen zijn dat er simpelweg een diskette in het diskettestation zit en dat de pc daarom niet wil booten. Verklaring voor het feit dat de pc wel vanaf de WinCd wil booten is dat in het bios, booten vanaf cd als first device staat vermeld.

(Voor zover er een diskdrive in het systeem zit)

ok bedankt voor de normale reactie hoe kan ik dat veranderen dan in de bios?
 
je ziet toch wel wat ie zegt in de vraag wat moet ik nog meer zeggen ik zou niet weten wat er is veranderd als ik dat weet stel ik deze vraag niet

Lees nou eens rustig je eigen oorspronkelijke vraag door, denk erover na en kom tot de conclusie dat daar kan geen mens wat mee kan, behalve speculeren.
Als je alleen maar had aangegeven of er iets "anders" is gedaan met de pc dan normaal, dan hadden de meelezers al iets meer informatie gehad.

Je kunt hoog en laag springen, maar met je openingsvraag kan geen enkel mens wat.
 
ok bedankt voor de normale reactie hoe kan ik dat veranderen dan in de bios?

Hoef je niet te veranderen, ALS dát de oorzaak is hoef je alleen maar de diskette uit de drive te halen en je probleem is opgelost. (Je zal ongeveer de 100miljoenste zijn die het een keer is overkomen dat de machine uitgezet wordt met een diskette in de drive en dat de machine bij een hernieuwde boot niet wil booten omdát er een diskette in de drive zit.)
 
Laatst bewerkt:
Hoef je niet te veranderen, ALS dát de oorzaak is hoef je alleen maar de diskette uit de drive te halen en je probleem is opgelost. (Je zal ongeveer de 100miljoenste zijn die het een keer is overkomen dat de machine uitgezet wordt met een diskette in de drive en dat de machine bij een hernieuwde boot niet wil booten omdát er een diskette in de drive zit.)

een diskette heb ik niet ik had alleen de windows cd erin zitten ?
 
Dan beginnen we dus opnieuw en waren de meeste postings zinloos tot nu toe. Lees in dat kader vooral ook het bericht van Lex van 20.14 uur.
 
Ik wil best nog één gokje wagen voordat je nadere informatie gaat verstrekken: de hdd van de pc is overleden.
 
als ik mijn pc opstart zegt hij steeds reboot en select proper boot device? het gekke is als ik de windows cd van xp erin doe start hij wel op maar zonder cd blijft alles zwart wat moet ik veranderen?

Wat ik hier lees is het volgende.
Zonder cd vind ie op e.o.a. manier de harde schijf niet om te kunnen booten.
Met cd wordt xp van de harde schijf opgestart.
Vooral dit laatste vind ik nogal vreemd. Als ik mijn xp schijf erin duw, dan wordt bij mij de setup gestart en zeer zeker niet de xp versie die al op de harde schijf staat.

Dus al met al ik snap er geen barst van.
 
Wat ik hier lees is het volgende.
Zonder cd vind ie op e.o.a. manier de harde schijf niet om te kunnen booten.
Met cd wordt xp van de harde schijf opgestart.
Vooral dit laatste vind ik nogal vreemd. Als ik mijn xp schijf erin duw, dan wordt bij mij de setup gestart en zeer zeker niet de xp versie die al op de harde schijf staat.

Dus al met al ik snap er geen barst van.

ik probeer het nog 1 keer uit te leggen als ik de pc wil opstarten geeft het aan REBOOT by proper boot device hij heeft dit van 1 of andere keer gedaan hoe dat kom weet ik ook niet is het een virus?
 
Mooi als je de pc toch al opgestart krijgt via de cd. Kijk dan eens hoe je boot.ini eruit ziet. Graag details!!!!!
Verder kan 't zijn dat je e.o.a. bestand mist in de root van C:
Dus kijk ook eens wat je daar allemaal hebt staan.
 
Mooi als je de pc toch al opgestart krijgt via de cd. Kijk dan eens hoe je boot.ini eruit ziet. Graag details!!!!!
Verder kan 't zijn dat je e.o.a. bestand mist in de root van C:
Dus kijk ook eens wat je daar allemaal hebt staan.

ik heb gisteren ff in me bios gekeken en bij boot heb ik iets anders neer gezet en sindsdien start ie gewoon weer op zonder cd van windows dus dan zou dat het wel geweest zijn?ik heb er niet zoveel verstand van dus maar bedankt voor de hulp:thumb:
 
Een bios onderdeel, ic. bootsequence, dat zich vanzelf aanpast is zéér bijzonder. Zeker zonder dat daarbij een menselijk wezen betrokken was. :shocked: :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan