rebootable image

• Onderwerp starter Onderwerp starter poi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik zou graag een rebootable image maken (op cd) met het programma "Ghost".
Kan iemand mij helpen en uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Als je door Ghost de image op cd laat zetten krijg je de mogelijkheid om een opstartfloppy mee te laten branden.
Zo krijg je een bootable image.

Dus als ik het goed begrijp regelt Nero dat ipv Ghost?

ik ben er al een week mee bezig maar het lukt niet om de opstart-floppy aan te maken, ik herstart na het aanmaken om em te testen maar krijg dan altijd een resem fouten en nooit het opstartbeeld van ghost in dos........
aspi2dos.sys : installation failed
unable to find any AIC - 78xx/aic - 75xx
aspi8dos.sys : installation failed

Geplaatst door poi
Dus als ik het goed begrijp regelt Nero dat ipv Ghost?
Ik heb je dat nooit vermeld.:eek:
Ghost komt zelf met de vraag of je een opstartfloppy wilt mee laten branden, als jij maar aangeeft dat de image op cd moet komen.
Geplaatst door de jean
ik ben er al een week mee bezig maar het lukt niet om de opstart-floppy aan te maken, ik herstart na het aanmaken om em te testen maar krijg dan altijd een resem fouten en nooit het opstartbeeld van ghost in dos........
aspi2dos.sys : installation failed
unable to find any AIC - 78xx/aic - 75xx
aspi8dos.sys : installation failed
Ik heb het toen eens gedaan en kon de Winme opstartfloppy erbij laten zetten.
De pc start dan gewoon op alsof je vanaf een opstartfloppy werkt.
Je moet dan nog wel vanuit Dos, Ghost laten opstarten.

is wel niet wat de ghost handleiding geeft als hulp, btw ik ken van dos helemaal niks.........

Welke versie van Ghost moet ik dan gebruiken en hoeveel mb is dat programma ongeveer?
Ps. Als ik dan een image wil maken en aangeef op één of andere manier dat ik een bootable cd wil maken, is het dan zo dat Ghost ervoor zorgt dat de brander gaat branden, of start deze mijn brandprogramma (Nero) op?

pfff, wel veel vragen tegelijk, ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

Neem gewoon de laatste versie. Het is maar een handvol MB. Nee, Nero doet helemaal niet mee. Ghost doet dat zelf. Uitleg op de site van Symantec.

Groetjes,
Bennie

Laatste vraag:
Als bv een laptop geen brander heeft en ik maak een normale image (dus met de extentie .gho), deze zet ik vervolgens via een netwerkje op een andere machine die wel een brander heeft. Kun je dan alsnog een bootable image maken?

bennie,

kan er een bepaalde reden zijn dat ik met ghost geen discette kan aanmaken ?

bedankt alvast, maar die fouten komen ook voor als ik een disc heb om gewoon een image op een andere partitie te zetten.........

In de Symantec-link staan nog tal van andere ("Troubleshooting")linkjes. Loop die allemaal eens door.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
In de Symantec-link staan nog tal van andere ("Troubleshooting")linkjes. Loop die allemaal eens door.

Groetjes,
Bennie
ahum, ok dan maar ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan