rebooten na wijzigen partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

meltingspeed

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Hoe lang zou een pc er over moeten doen om te rebooten na het wijzigen van de partities?

Ik heb een pc (Vista 64-bits) met twee harde schijven.
Eén van de schijven twee bestaat uit twee partities C: met Vista geïnstalleerd, en een D:, beide waren 180 GB groot.
Met behulp van Easeus heb ik eerst C: verkleind, en de vrijgekomen ruimte met D: samengevoegd.
Easeus vraagt dan of hij de wijzigingen moet uitvoeren, toen kwam er een scherm waarin de voortgang werd getoond, en binnen een minuut was Easeus klaar.
Toen heb ik de computer opnieuw opgestart. Ik weet het niet zeker meer, maar ik meen eerst gezien te hebben dat Vista normaal begon met opstarten (het zwarte scherm met het gekleurde Windows logo), maar daarna (en nu dus nog) is het scherm zwart met links bovenin een knipperende cursor, dit duurt nu al zo'n 7 uur. Ik zie wel het lampje van de harde schijf continue branden, dus er lijkt wel wat te gebeuren.
Is dit normaal en moet ik nog wat geduld hebben, of heeft dat geen zin meer?

Wat je moet doen is een Opstartreparatie vanaf de Vista DVD.

De Vista DVD erin stoppen en daarvan opstarten.
Nadat je tijd/datum etc. voorkeuren hebt opgegeven komt er een scherm waarin je kunt kiezen voor Repareren (o.i.d.)
Kies daarna in het keuzemenu Opstartreparatie (o.i.d.)

Hopelijk komt alles dan goed.

Tijs.

Opstarten via Vista DVD wou niet lukken, er was geen schijf te ontdekken volgens Vista.
Ook booten met Easeus of Ubuntu wou niet lukken.
PC meegenomen naar de TD van mijn werk, daar batterij uit het moederbord gehaald, batterij er weer in en lopen maar!
Probleem leek dus helemaal niet met het wijzigen van de partitiies te maken te hebben, dat is helemaal goed gegaan.
Eind goed, al goed:)

Verbazingwekkend dat die 2 zaken nu net toevallig samenvielen!

Fijn dat het probleem verholpen is.

Nu je probleem is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan