Rebooten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Berichten
505
Mensen,

Thuis als ik op mijn pc bv een intensieve scan van AD-AWARE pro draai, start 9 van de 10 keer mijn computer opnieuw op, soms gaat het goed, dit is ook het geval met norton antivirus, of als ik albums op internet wil downloaden, vroeg of laat start hij opnieuw op.

Wie weet waar het aan kan liggen ?( software niet, want ik heb mijn computer al TIG keer opnieuw geïnstalleerd )
 
je gaat bijna denken aan een probleem met je harde schijf als je dit zo leest

maakt die veel herrie?
 
Nee valt mee... je hoort die van mijn andere computer meer, allebei 40 GB maxtor, precies hetzelfde, kan het zijn dat 1 van mijn ventilatoren niet genoeg koelt als de processor zwaar denk werkt moet gaan doen ?
 
klinkt als een probleem met je memory. Probeer eens het volgende:

klik met je rechtermuis op mijn computer en selecteer eigenschappen. Onder 1 vd tabbladen heb je onderin een knop, weet niet meer precies welke tab voor fouten melden. Als je deze knop aanklikt krijg je een popup waarin je kan aangeven fouten te melden aan microsoft en kan je aangeven of de computer opnieuw dient op te starten. Vink deze optie uit en draai opnieuw ad-aware pro. Als het goed is hoor je nu een blauw scherm te krijgen met allerlei meldingen over de fout waar hij tegenaan is gelopen. Als er iets in de trent van memory dump staat, is er waarschijnlijk iets mis met je geheugen.

Test je geheugen dan ff met memtest86 (als je meerdere dimmetjes hebt, ff 1 voor 1 doen). Waarschijnlijk gaat ie dan fouten melden voor 1 vd geheugenbankjes.

suc6!
 
Het verrotte is dus dat ik dit allemaal al eens gedaan heb, het geheugen is vervangen, en meteen gaf hij weer problemen ( in windows heb ik ook alles ingesteld zoals hier stond :()
 
heb je een intell of een amd proc

intell heeft een goed thermishe beveiliging

dwz dat hij netjes uitgaat als ie te warm wordt


zit er een lichte cooler op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan