Al een tijdje zit ik met een vraagstuk rondom het zoeken en openen van een bestand binnen excel VBA. Ik maak gebruik van Excel 2007, vandaar dat file.search niet werkt.
De macro moet een bestand opzoeken in een vaste map. Het punt waarop ik op vastloop is dat de bestandsnaam niet volledig hoeft te matchen.Via file.search kun je dit aangeven, maar doordat in 2007 geen file.search aanwezig is kan ik geen oplossing verzinnen.
Een voorbeeld van de bestandsnaam: 123456-123456-ABCD-12
Het bestand dat geopend moet worden is het meest recente bestand met ABCD-12 op het einde.
Tot op heden ben ik niet verder gekomen dan in FileExists met * aan te geven dat de variabele alles mag zijn. Dit werkt helaas niet. Voor het meest recente bestand heb ik wel al een macro gevonden op ozgrid:
De macro moet een bestand opzoeken in een vaste map. Het punt waarop ik op vastloop is dat de bestandsnaam niet volledig hoeft te matchen.Via file.search kun je dit aangeven, maar doordat in 2007 geen file.search aanwezig is kan ik geen oplossing verzinnen.
Een voorbeeld van de bestandsnaam: 123456-123456-ABCD-12
Het bestand dat geopend moet worden is het meest recente bestand met ABCD-12 op het einde.
Tot op heden ben ik niet verder gekomen dan in FileExists met * aan te geven dat de variabele alles mag zijn. Dit werkt helaas niet. Voor het meest recente bestand heb ik wel al een macro gevonden op ozgrid:
Code:
Sub recenstebestand()
Dim myDir As String, fn As String, a(), n As Long, myFile As String
Dim myDate As Date, temp As Date
myDir = "C:\mapje"
fn = Dir(myDir & "\*.xls")
Do While fn <> ""
temp = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFile(myDir & "\" & fn).DateLastModified
If myDate = 0 Then
myDate = temp: myFile = myDir & "\" & fn
Else
If myDate < temp Then myDate = temp: myFile = myDir & "\" & fn
End If
fn = Dir
Loop
If Len(myFile) Then
Workbooks.Open (myFile)
End If
End Sub