recente bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

geerdwillem

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2012
Berichten
7
weet iemand waar dreamweaver zijn recent geopende bestanden opslaat op een mac. b.v.d.
 
Hoi geerdwillem,
Hoe het op een Mac gaat, weet ik niet.
Ter vergelijking: onder Windows kan je de recent-lijsten meestal vinden in de registry. Soms is er daarnaast ook een map waarin ze staan, maar soms zitten ze alleen in de registry.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
ja dat probleem heb ik eigenlijk nog steeds, dus wat dat betreft is het probleem nog niet opgelost. ik heb ze nu verwijderd door dreamweaver overnieuw te installeren.
ook als ik alle verborgen bestanden toonbaar maak in mac vind ik het nog niet. moet blijven zoeken.

dank je wel evengoed
 
De eerste hit in onze grote vraagbaak weet te vertellen dat er op een Mac zg. .plist bestanden zijn, die in de Mac preferences worden opgeslagen:
  • HD > Library > Preferences,
  • or User > Library > Preferences,
  • although some are also in Library > Application Support".

Heb je daar al eens gekeken?
 
is het ook niet te vinden, als ik de dreamweaver.plist verwijder, blijven de verwijzingen gewoon staan. maar ik blijf zoeken.

dank je voor het meedenken.
 
Hoi geerdwillem,
Met nog even verder Google'en kwam ik op een video-instructie uit:

En ook een workaround:
  • De Recent File List schijnt max. 9 items te kunnen bevatten. Open achtereenvolgens 9 wel bestaande bestanden, en de lijst schoont zichzelf op. :)
 
dank je, dat is een windows versie haha. en toch ik snap het niet, er moet toch ergens een verwijzing staan. maar goed ik laat het maar even zo. misschien kom ik er ooit nog wel eens achter.

dank je wel hunter
 
dat is een windows versie
Nop, op de video hoor ik 'm zeggen:

Two different methods: on Mac and Windows.
On Mac,
what you do, and you close Dreamweaver, you go to the Users folder. You go to your Users folder name, like "...", go to the Library folder, to the Preferences, and take the Adobe Dreamweaver "..." file, and delete it or move it to your desktop to sink it. Then "...".


Jammer genoeg kan ik niet verstaan wat op de stippeltjes gezegd wordt, maar misschien kan jij er achter komen als je Preferences-map open staat.

En de work-around, werkt die? Lijkt me i.i.g. sneller dan DW de-installeren en herinstalleren. ;)
 
hebbes. sorry had de video niet bekeken. zag alleen het begin met een windows scherm. tussen de haakjes staat:


what you do, and you close Dreamweaver, you go to the Users folder. You go to your Users folder name, like ".eddy (bij mij)..", go to the Library folder ( bij mij is dit een verborgen file, dus de verborgen bestanden openen wat ik dan doe met "invisibliX", to the Preferences, and take the Adobe Dreamweaver "cs5.5 Prefs..." file,(of welke versie je ook hebt) and delete it or move it to your desktop to sink it. Then "dan zijn ze vedwenen...". die work around heb ik nog niet gedaan, maar als ik zo lees in vragen van anderen wekt dat ook. ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan