recente mappen en bestanden automtisch verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbonenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
Ik geef computerles aan ouderen. Nu weet ik dat het mogelijk is om de pc automatisch alle mappen en bestanden te laten verwijderen bij een herstart die door gebruikers zijn ingevoerd op de computer.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan realiseren.

Je zou met een bat bestandje (of een programma dat bat bestandjes voor je maakt --> Batchrun) de opdracht "deltree" of "del" kunnen laten uitvoeren.

DELTREE
Commando in MS DOS 6. Verwijdert een directory met alle bestanden en directories die zich daarin bevinden.

Als je dat bestandje dan in de opstartmap zet doet die de rest :).

Inmiddels heb ik begrepen dat er programma's voor zijn, zoals SKANIX ILLUSION, zie hiervoor de website
http://www.onderwijssoftware.nl/nl/
Mijn vraag is, om de kosten laag te houden, wij werken puur met vrijwilligers, of er ook een soortgelijk programma bestaat op basis van freeware.

Het programma wat ik aangaf is gratis en een .BAT bestandje kun je ook zelf maken.

Wat wil je precies verwijderen als je hier een betaald programma voor wilt kopen dan? Welke gegevens moeten allemaal weg?

De cursisten moeten mappen maken, bestanden opslaan etc. opslaan, bestanden kopieren etc.
Dat gebeurt soms op de gekste plaatsen op de computer. De bedoeling is dat als de volgende groep start, de computer weer met een schone lei kan beginnen.
Aan de andere kant is het handig dat bepaalde mappen, bijv. onder Mijn Documenten, wel kunnen blijvenstaan.
Ikzelf ben niet thuis in het maken van dos-opdrachten.
Het moet zowel onder W98 als XP kunnen werken.

Dat gebeurt soms op de gekste plaatsen op de computer.

Dat maakt het al lastiger..

Ik heb ooit eens gehoord van een bepaalde kaart die je in de profiel zou kunnen pluggen die ervoor zorgt dat telkens hetzelfde profiel geladen wordt.

Verder zou je met XP sowieso (en 98 weet ik niet) een profiel kunnen laden via het netwerk. Maar dit is meer werk om op te zetten natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan