recentste veld in subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

smartlife

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2020
Ik heb een formulier met daarin een subform.
Het subform bestaat uit verschillende velden met onder andere datum en status. (met de waarden 'in' en 'out' )

Nu zou ik graag de status van de recentste datum (in het subform) in mijn hoofdformulier plaatsen.
Hoe kan ik dit doen. Ik vermoed met een stukje vba code, maar ik geraak er niet uit.

Daarna kan ik dan met een query alle records waarvan de laatste status 'out' is in een rapport plaatsen.

Dank bij voorbaat,
Rik

Ik snap je niet helemaal; je subformulier (als je 'sub' voor het woord 'formulier' plakt, dan krijg je 'subformulier', en niet 'subform'; dat is alleen in Engelstalige landen zo ;)) is op een tabel of query gebaseerd, neem ik aan, en je kunt altijd met DLookup op je hoofdformulier de laatste waarde uit die dataset plaatsen op basis van het koppelveld uit je hoofdformulier. Maar of je dat zoekt?

Als je het met domeinfuncties doet zoals Octafish aangeeft en je wil in je hoofd form de status van de laatste record in je subform weergeven zou je een geneste domein functie nodig hebben: één om de laatste datum op te zoeken per item en die datum dan als criterium gebruiken om de bijbehorende status te vinden.
Ik denk dat je beter een totalenquery kunt aanmaken om per item de meest recente datum (max) te zoeken. Deze kan je dan aan je tabel die aan de basis van je formulier ligt linken om de bijbehorende status te vinden, die je dan, eventueel met een domeinfunctie of via een link, in je formulier toont.
Je kan deze query dan ook verder gebruiken om alle items te zoeken die als laatste status 'OUT' hebben.

Heb het kunnen oplossen door een temp tabel te maken met enkele query's.
Bedankt om mee te denken.

Klinkt als een veel te omslachtige werkwijze die waarschijnlijk nu 'life' staat, maar niet zo 'smart' is :).

Lees je andere draadjes eens. Dan kun je net zo goed ophouden met verbetertips te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan