recever kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcko

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2014
hallo,

ik ben van plan om en reciever te kopen. we hebben thuis geen digitale tv maar nog kabel tv.

het plan was dat ik het geluid van de tv zenders via de surround boxjes stuur.

nu dacht ik als ik een reciever koop, moet ik de tv kabel in de reciever doen en dan een hdmi kabel naar de tv, boxjes dan op de reciever aansluiten, en dan gaat het via de boxjes toch?

moet ik dan niet de tv instellingen veranderen naar een externe geluidsbron?

of heb ik het helemaal verkeerd en kan dat niet met kabel tv? en hebben jullie nog tips en tricks?

Mvg Marcko

Hoi,

Nee je kan ook vanaf de tv met bv dit snoertje naar de receiver gaan je heb t vanaf de tv toch alleen stereo moet wel de tv z'n uitgang hebben natuurlijk.

Laatst bewerkt:
hallo,

maar dan moet ik de geluids instellingen op mijn tv aanpassen toch? ik heb nu geluid via de boxen van de tv zelf.

Hoi,

Volgens mij heeft een receiver geen coax aansluiting op de radio na dan.

als ik er dan dit kastje tussen doe?coax.JPG of is er een andere mogelijkheid om het via de surround boxen te krijgen? dit is mijn tv. Samsung LE32R81B

Hoi,

Heb je even de benaming kan zo niet even zien wat dat kastje maar op de tv is het och wel te selecteren hoe je wilt luisteren dat is weliswaar een panasonic maar mogelijk.

dat kastje doe je aan de ene kant je coax kabel in en aan de andere kant komt er een hdmi kabel uit. dan kan ik die toch in de reciever doen, en dan de reciever op de tv aansluiten met een andere hdmi?

Hoi,

Nee want je kan geen zenders via de hdmi ingang laten sturen.

oke is er nog een andere manier om het geluid van de zenders over de surround set te laten gaan? of moet ik dan zoiets kopen? Samsung HT-Z210 Home Cinema Set

Hoi,

Misschien mis ik iets waarom denk je dat het hier wel mee zou gaan ik denk nl dat je de coax gewoon in de tv moet latenngang laten sturen.

ik heb er ook niet echt veel verstand van(daarom vroeg ik het hier). maar ik wil gewoon een home cinema set of reciever kopen om het geluid van de zenders van de tv over de boxjes te laten gaan. maakt mij niet uit hoe dat gaat. maar straks koop ik iets verkeerds en heb ik er niks aan.

Hoi,

Als die aansluiting op de tv zit heb je toch de oplossing

dan zijn we er bijna! welke aansluiting? ik kan toch niet een hdmi kabel van de tv naar de home cinema set leggen? dan komt het geluid er toch niet uit? of moet ik dan iets instellen op mn tv?

Hoi,

Geen dank graag gedaan is jammer maar is volgens mij de enige oplossing of zie net als de tv een hdmi aansluiting met arc aansluiting hebt en als je dan een home cinema set hkoopt die ook z'n hdmi aansluiting hebt zou het ook moeten gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan