Rechten Gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Heb een account voor bezoekers aangemaakt. Mogen wel internetten e.d. maar het is niet de bedoeling wat rond te neuzen op de harde schijf.
Heb nu als profiel " gebruiker " gekozen maar dan kan in nog steeds naar de map met mijn documenten van de hoofdgebruiker en dat is nu net niet de bedoeling.
Alvast bedankt

Ga via de verkenner naar de folder waarvoor je de rechten voor de overige gebruikers wilt weghalen en klik deze met je rechtermuisknop aan.
Kies voor 'Eigenschappen' en kies het tabblad 'Delen'.
Hier kun je een vinkje zetten bij 'Van deze map een persoonlijke map maken'.
Nu kunnen je 'gasten' er niet meer bij.

Wat je ook kunt doen is het gastaccount activeren of een andere user.
Zelf kun je aangeven dat je niet wilt sharen met je medegebruiker.

Zo ziet men mappen wel staan in de verkenner maar als er op geklikt wordt krijgen ze de mededeling dat die map niet toegankelijk is.

Als je Home hebt moet je via de veilige modus als administrator.
In Prof. kun je het in je eigen account met eigenschappen/beveiliging of delen doen.
Op de bovenste map van b.v. de c: gaan staan en rechten instellen.

Is wel Prof maar FAT32 eb dan werken persoonlijke mappen niet. Is er dan nog een andere oplossing ?
Is converteren naar NFTS complex / risiko ? Lees steeds dat men als het niet zakelijk gebruik is of men zeer veel weet steeds beter FAT 32 kan kiezen.

(win2000)
Weer de map of partitie aanklikken waar je rechten wilt wijzigen.
Je moet nu zelf zijn aangelogd als administrator, of die rechten hebben.

Rechts aanklikken, eigenschappen, beveiliging.
Hier is alles wat je wilt instellen.

Ik weet een instelling om de beveiligins-tab voor andere gebruikers te verbergen.....
(win2000)

Vertel eens Paul .......waar ik die instelling kan vinden.
Altijd handig als je een hacker wilt voorkomen.

Frans, ik heb tot nog toe altijd gehoord dat NFTS veel beter is. Eigenlijk is het vreemd dat je nog FAT32 heb.
Windows dringt het als het ware zelf op.
Het schijnt (zit me vaag bij) dat je binnen Windows kunt converteren naar NFTS. Ik dacht niet dat het complex was. En als het wel zo is springt er meteen wel iemand op mijn nek :D

In ieder geval is het veel beter te beveiligen en dat is tegenwoordig wel nodig.

Converteren is heel simpel:

start, uitvoeren en daar intypen: convert c: /fs:ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan