Rechten of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

t beentjes

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Hallo Iedereen,

Ik heb een HP Pavilion DV-5 1110ED 1 jaar en 10 maanden geleden gekocht.( er zat dus nog garantie op)
Nu is echter het probleem dat al 4 keer achter elkaar de hardeschijf kapot is gegaan.
Als eerste ben ik naar Zercom ( De winkel waar ik de laptop gekocht heb) Gegaan, zij wezen ons door naar hp zelf. Ik gebeld naar hp en zijden dat het niet onder de garantie viel:evil:. Nau na wat sparen zelf laten repareren bij de winkel hier in de buurt. de eerste hardeschijf die ze erin zette heeft het 2 weken gedaan maar ging toen kapot. ik terug naar de winkel en zijden dat ze er een nieuwe in zouden zetten. Dit hebben ze ook netjes gedaan en deze schijf heeft het ongeveer 3 1/2 week volgehouden. Ik weer terug en zijden dat ze er weer een nieuwe in zouden zetten maar dat dit wel vrij vreemd was. nieuwe schijf heeft het ook weer 2 weken gedaan en weer kapot. Ik was het zat en ging weer terug, ze zijden bij de winkel dat dit echt te gek werd en ik maar contact op moest nemen met hp. ik heb hun het hele verhaal uitgelegd en zij hebben er weer een nieuwe schijf in gezet. deze zit er nu nog in en werkt ook gewoon.( moet wel zeggen dat ik er niet veel opzit omdat ik bang ben dat hij weer kapot gaat) Nu zat ik laatst naar Kassa te kijken en hoorde daar iets over WETTELIJKE GARANTIE. Ik heb dit op internet opgezocht en heb een paar sites gevonden. maar moet ik nou bij hp klagen of bij zercom

A.U.B een snelle reactie ik heb mijn laptop echt hard nodig

Groetjes Tom Beentjes

Mag ik vragen wat je met je laptop doet waardoor er zoveel schijven sneuvelen? Beweeg je de laptop veel op het moment dat deze aanstaat? Doe je niets speciaals met je laptop, dan is de kans groot dat het moederboard (naja eigenlijk de psu maar op een laptop loopt dat ongeveer gelijk) niet goed is. In dat geval kan je prima gaan klagen bij HP. Want dan is het een fabricagefout. Voor meer informatie, bekijk dit filmpje

http://nl.hardware.info/tv/250/garantie-special

t beentjes : Welkom bij de Helpmij!

M.u.v. waarheen swallaw je verwijst, onderschrijf ik zijn posting / vragen. HP is niet degene die als eerste aangesproken dient te worden. Bij garantieproblemen is de winkelier / detailist / webwinkel degene die het dient op te lossen (in het BW vastgelegd) Hoe die dat doet : naar HP opsturen of zelf onderdelen vervangen is zijn probleem, niet het jouwe, maar idd. je kunt je afvragen of jij bepaalde handelingen vericht waardoor de levensduur van de HDD ernstig wordt bekort.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. De verkopende partij is het eerste aanspreekpunt. Zij moeten het oplossen. Nog even wat extra informatie

-Probeer zelf na te gaan of er niet iets is wat je doet met je laptop waardoor dit gebeurt. Draaiend in een gesloten tas bewaren, bewegen als hij loopt. Dat soort dingen. Moderne harde schijven gebruiken SMART. En hierin wordt o.a. bijgehouden hoe warm de schijf is geweest en hoeveel kracht (beweging) de schijf al draaiende heeft meegemaakt. HP (of de leverancier) kan dit uitlezen. Zou ik hun ook laten doen, als er al 4 schijven kapot gingen.
-Waren de vervangende schijven wel nieuw uit de doos. Men stond al niet te springen om je te helpen, dus wie weet.
-Je hebt recht op een deugdelijk product (van Zercom). Dit betekent dat je hun in de gelegenheid moet stellen het artikel te repareren. Dit heb je al 4 keer gedaan. Mocht hij weer kapot gaan dan mag je je laptop zelfs teruggeven en je geld of een vervangend product eisen.
-Een goede winkel heeft de apparatuur om je laptop helemaal door te meten. Dan kan men vaststellen waar het probleem zit. Het is namelijk aan de winkel om aan te tonen dat jij iets verkeerds doet en het niet aan hun product ligt.
-Als men de apparatuur niet in huis heeft, kun je eventueel afspreken om de laptop ter inspectie naar een andere winkel te brengen en een onafhankelijk rapport te laten opmaken.
-Vraag je geld terug van de eerste schijf, want die had je zelf niet hoeven betalen.

Mag ik vragen wat je met je laptop doet waardoor er zoveel schijven sneuvelen? Beweeg je de laptop veel op het moment dat deze aanstaat? Doe je niets speciaals met je laptop, dan is de kans groot dat het moederboard (naja eigenlijk de psu maar op een laptop loopt dat ongeveer gelijk) niet goed is. In dat geval kan je prima gaan klagen bij HP. Want dan is het een fabricagefout. Voor meer informatie, bekijk dit filmpje

http://nl.hardware.info/tv/250/garantie-special

Als ik dat wist was ik al een heel stuk verder :p maar ik weet het ook niet hoe het komt dat er zoveel schijven sneuvelen. Het enige wat ik doe is de laptop bij de winkel ophalen in een laptoptas en die hou ik vast in de auto, en vervolgens thuis op het bureau zetten en niet meer verplaatsen. Hij heeft altijd op het bureau gestaan so wats the matter:confused: ik heb op internet wel al gelezen dat je laptops niet te veel mag bewegen als hij aanstaat maar dat gebeurt ook niet omdat hij altijd op het bureau heeft gestaan sinds ik em heb

Laatst bewerkt:
Als dat zo is, dan vermoed ik dat de oorzaak in een geheel andere hoek gezocht dient te worden:

fabrieksfout op het mobo óf
fabrieksfout voeding,

waardoor de hdd soms een te hoge spanning krijgt ten gevolge waarvan deze wordt 'opgeblazen'.
Ik weet niet eens of het technisch wel kan, maar gelet op jouw ervaringen en hoe je met de machine omgaat moet er een andere oorzaak zijn dan telkens de 'mazzel' hebben van een skechte hdd.

Laatst bewerkt:
Als aanvulling op gast0225. Dat zou de leverancier dus moeten onderzoeken. En zie mijn eerdere opmerking, als hij dat niet kan of wil, dan heb je recht op je centen terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan