rechten plaatsen op een shared folder

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitshifter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Berichten
37
Beste

Ik heb een shared folder op men server 2008 staan die gedeeld wordt voor Admins en voor users. Users hebben read rechten op share niveau.
Op deze folder hebben Admins full controll maar hebben users enkel read en execute en read rechten en inheritance staat af.
In deze folder zitten er 4 bestanden:
* bgi file
* exe file
* xls file
* bat file

Admins hebben full control en users hebben enkel read en execute rechten.
Zoals het hier ingesteld staat, kijk ik dan bij de client-pc waar de user op aangelogd is, en dan log ik in op de server als user en ga ik naar deze folder en ik kan elk bestand openen (omdat ik die execute heb). Maar ik wil dat de users deze bestanden niet kunnen openen op de server.
Maar aangezien het hier over BGINFO gaat, moeten de rechten zo ingesteld zijn (denk ik toch en heb al verschillende tests uitgevoerd hieromtrent), anders wordt er geen hardware info naar de database op de server geschreven.
Hoe los ik dit op? Welke rechten geef ik op folder niveau en op bestandsniveau?
Bedankt bij voorbaat
 
Kip en ei verhaal. Maar wat zal het voor een gebruiker uitmaken. Als je een beetje slim bent zal de gebruiker eerst eens die share moeten zien te vinden. En wat heeft ie dan. Een map met bginfo die ook gewoon gratis te downloaden is.

Terug naar de kip en ei. Je hebt in feite altijd een probleem, want om te kunnen schrijven heeft de gebruiker toegang nodig en kan dus in essentie de data manipuleren. Nu zijn er minstens 3 oplossingen.

1) Rechten zodanig instellen dat enkel een apart voor dit doel gemaakt serviceaccount schrijfrechten heeft op die map. Vervolgens bginfo lokaal onder dit serviceaccount laten draaien ipv de ingelogde gebruiker
2) Gewoon de gebruikers ReadWrite rechten geven in de bginfo map. Vervolgens een geplande taak op de server instellen om regelmatig de database bestanden uit de bginfo map te kopieren naar een plek waar gewone gebruikers geen toegang hebben
3) Je informatie op een andere manier ophalen. In bginfo zit geen enkele interessante informatie die je als admin niet ergens anders vandaan had kunnen halen
 
bedankt voor de goeie info
Het is een projectje voor school, dus kon ik geen ander programma'tje kiezen dan BGinfo:)

grts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan