Rechten/policies op bepaalde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justino2501

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2011
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn broertje een extra account op mijn PC gemaakt om filmpjes te renderen.
Het probleem is, hij kan echt overal bij. Aangezien ik dit graag wil afschermen zodat er niks fout kan gaan, wil ik dit met rechten o.i.d inrichten.

Wat is de meest makkelijke manier?
Want ik wil zeg maar mijn C:/ Z:/ en F:/ schijf verbergen en toegang verbieden. Maar, op de Z:/ staat een mapje speciaal voor hem, waar hij dan wel weer bij moet.

Enig idee hoe dit makkelijk te realiseren is?

Mvg Justin

Excuses,

Window 7 Professional.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenschappen van je C-schijf opvragen en tabblad Beveiliging, hier kun je zeggen welke gebruikers wel of geen toegang hebben en wat voor toegang.
Zorg dat je jezelf niet buitensluit.
Vervolgens kun je via tabblad Delen 1 map delen voor je broertje.

En als je je C-schijf blokkeert voor je broertje zullen een hoop programma's niet meer werken omdat die vaak op C geinstalleerd staan.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Dus stel, zijn account heet "Marnix" en ik zet alleen "Lezen" rechten op de C:/ schijf, dan kan hij er hem niet zien en er ook niet in.

EDIT: Hoe kan ik er voor zorgen dat de C: niet zichtbaar en toegangelijk is, maar toch dat alle programma's kunnen draaien

En als je je C-schijf blokkeert voor je broertje zullen een hoop programma's niet meer werken omdat die vaak op C geinstalleerd staan.
Via GPO's kun je misschien beter je C-schijf onzichtbaar maken.

Groeten Marcel

-01- Start >> Uitvoeren>>mmc.exe
-02- Bestand >> Module toevoegen/verwijderen
-03- Kies Groepsbeleid... en druk op Toevoegen
-04- Kies Bladeren
-05- Tabblad Gebruikers
-06- Kies gebruiker: Broertje >> OK >> Voltooien >> OK
-07- Kies Gebruikersconfiguratie >> Beheerssjablonen >> Windowsonderdelen >> Windows verkenner
-08- Dubbelklik rechts Toegang tot stations via deze computer verhinderen
-09- Selecteer Ingeschakeld
-10- Kies onderin voor welke stations dit moet gelden
-11- Kies OK

Bij de vraag Console opslaan kies je voor ja en sla je hem op in bijv. Mijn Documenten zodat alleen jij erbij kunt en niet je broertje.
Dit opslaan heeft geen invloed op het wel of niet toegang hebben tot bepaalde station maar is alleen bedoeld om de volgende keer de stappen 01 t/m 06 over te kunnen slaan

Suc6

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt!
Ga het vanavond meteen proberen, en laat het vanavond of morgen even weten.

Gr Justin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan