Rechten studeren: Netbook of Tablet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helllep

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Hallo,

Ik ben geslaagd en ga rechten studeren. En ik dacht dat het wel handig zou zijn als ik dan zo'n laptop of tablet zou hebben voor bijvoorbeeld het lezen van artikels of maken van aantekeningen. Natuurlijk zal ik het apparaat ook wel eens gebruiken om gewoon mee te internetten en youtube te kijken. Maar ik ben niet echt van plan om zware games erop te spelen. (daar heb ik dan wel een ps3 voor).
Maar het belangrijkste is dus:

-makkelijk mee te nemen (klein, licht, dun) (ik heb al een gewone laptop, maar die is te groot om mee te nemen)
-Makkelijk tekstverwerken (met tablet lastig door touch-toetsenbord?)
-specificaties moeten wel een beetje up to date zijn. (wil niet over 2 jaar weer een andere moeten kopen)
-prijs maximaal rond 500 euro.

kan iemand me wat adviseren? bedankt!

gefeliciteerd.

het maakt over het algemeen niet veel uit of je een tablet of een netbook neemt. een tablet is wel prettiger mee te nemen, hoef je niet op te starten, en je kan er gewoon toetsenbordjes (docking incl toetsenbord) voor kopen.
het voordeel van een netbook daarentegen is dat je wel wat software kan installeren, een tablet is daarentegen misschien weer leuker door de apps.

persoonlijk zou ik voor een tablet/ipad gaan als je een beetje wilt internetten, tekstverwerken, filmpje wilt kijken en facebooken.

een netbook kan dit ook wel, maar is net wat omslachtiger en naar mijn mening zijn de besturingssystemen te lomp voor zon netbook. mocht je dus iets meer willen dan wat de tablet kan dan kan je beter voor een 13"-15" notebook gaan.

@Hellep,

..... komt dat even mooi uit!?
Asus heeft net een apparaat uitgebracht dat het midden houdt tussen netbook en tablet.
De EEE Pad Transformer

Eehh, wat serieuzer bij Tweakers.net ... :p

Dus even kijken naar je 'wensen':
-klein, licht, dun ..... ja
-makkelijk tekstverwerken ..... ja, door de 'docking'
-specificaties ... ja, maar je moet er geen bezwaar tegen hebben om onder Android 3.0 te werken.
-prijs maximaal rond 500 euro ... klopt

Laatst bewerkt:
Hallo, bedankt voor jullie reacties.
Ik zit nu eigenlijk vooral te denken aan een tablet, omdat het, naast dat het heel makkelijk mee te nemen is, ook heel leuk is. Een netbook is weer wat minder aantrekkelijk en aangezien ik keuzes moet maken zou ik dan liever kiezen voor een tablet. Het probleem is dat ik gewoon geen verstand heb van specificaties. Ik heb positieve ervaring met android maar is het voor tablets misschien beter om dan toch maar voor n ipad 2 te gaan? Ik heb een advertentie gezien van de dixons over een tablet.

www.digitalversus.com/packard-bell-liberty-tab-p1049_11343_69.html

Is het n goeie? Ik weet wel na wat googlen, dat deze tablet goedkoper is via andere winkels. In Engelse webshops kost ie ongeveer 350 (globaal omgerekend vanuit ponden naar euro)
Of heeft iemand n betere? Belangrijk is wel dat ik de mogelijkheid heb om een toetsenbord eraan vast te klikken indien ik dit nodig kan hebben bij het tekstverwerken voor school. (docking)
Iemand suggesties/advies? (die asus transformer vind ik best interessant maar wil ook andere opties bekijken)

ik zou voor die asus gaan die in de vorige post genoemd wordt, of een ipad... simpelweg omdat de ipad de populairste is en wrsl het meeste support, en die asus omdat het een prima merk is.

@Hellep,

Ik snap jou niet helemaal.
Je geeft in je topic terecht aan, dat het 'typen' op een tablet door een touch-toetsenbord niet echt handig is. En dat klopt.
Korte teksten prima, maar als jij tijdens colleges aantekeningen zit te maken is het toch wel heel handig, een écht toetsenbord.
En je hebt met die Asus ook een tablet, want je kunt die gebruiken en meenemen zónder de docking.
Ik zou alleen daarom al kiezen voor de Asus en niet voor een iPad, nog los van het prijsverschil.

De Packard Bell zou ik al helemaal niet nemen. Dat is trouwens t.o.v. zowel een Asus als een iPad 'appels met peren' vergelijken.

Bovendien is hij voorzien van de nieuwste versie van Adroid .....

Laatst bewerkt:
ik geef vanveelen gelijk. bij die asus kan je het scherm daarnaast ook gewoon in de dock klikken en hebt een soort netbook. heb je dus alles wat je wilt in 1. daarnaast heb je voor diegene die jij linkt waarschijnlijk een stuk minder accessoires en geen idee of er uberhaupt wel een dock voor is.

sorry jongens was een tijdje op vakantie en reageer daarom zo laat.
Ik heb nog eens gekeken naar die Asus Transformer en ik ben er erg geinteresseerd in geraakt.
Ik zie dat er een 32gb versie is en een 16GB versie. Ook zie ik dat je het toetsenbord voor 100 euro erbij kan kopen. en als je besluit dat je m later wilt kopen, dat je dan 150 betaald. Daardoor lijkt het me sowieso verstandig om meteen de toetsenbord erbij te kopen. dat scheelt weer 50 euro. Maar de prijs kan misschien nog meer omlaag. Want als het goed is beschikt de asus transformer over een SD-kaart ingang waardoor je makkelijk je geheugen uit kan breiden (wat bij de ipad niet kan, volgens mij) Nou is mijn vraag: is het mogelijk om de 16GB versie te nemen met toetsenbord voor ongeveer 490 euro en daarnaast geheugen uit te breiden met een sd kaart? Want de 32GB en 16 GB schelen ook 100 euro in prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan