rechten voor gebruikers win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

markversteeg1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
133
Ik ben bezig om de rechten voor de gebruikers van windows xp prof, te veranderen. Ik heb wat zitten spelen in gpedit.msc. Maar als ik als administrator inlog, heb ik ook geen rechten meer. Zoals, Op de c schijf komen, naar windows verkenner gaan enz...
Hoe komt dit? En kan ik dat veranderen, zodat gebruikers geen rechten hebben. En de administrator wel. Als administrator, moet je toch gewoon alle rechten hebben????
 
daseenbeetjedom :(

Als Administrator kun je jezelf alle rechten ontnemen. Vaak is het een vreselijk gepuzzel om weer uit te zoeken wat je waar aan en af hebt lopen vinken.

Heb je nog de mogelijkheid tot systeemherstel?
 
Je zou nog kunnen proberen om een low security template toe te passen.
 
Ik heb nu gelukkig al me rechten weer, inderdaad ff zit spelen met al die vinkjes.

Maar ik heb ook gelezen, dat je alleen voor de normaal users rechten kan instellen. Maar je moest dan iets veranderen in c:\WINDOWS\system32\GroupPolicy
Weten jullie daar meer voor???
 
Normaal gesproken kieper je de users in een groep en met gpedit.msc hang je een policy aan die groep.
 
Geplaatst door hangmat
Normaal gesproken kieper je de users in een groep en met gpedit.msc hang je een policy aan die groep.

Ik heb groep gemaakt via Configuratie scherm --> systeembeheer -->> computerbeheer

Ik heb daar een gebruiker in gegooit. Maar hang je zoon policy er aan?
 
Denk dat de uitleg die Hier gegeven word, je al een stuk op weg zal helpen.:)

Hoop dat het overbodig is om te vermelden dat je natuurlijk wel een beperkt Account moet aanmaken.
Wanneer je de ander ook beheerders rechten geeft ga je weer de zelfde kant op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan