Rechten windows 7, niet aan te passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esdal14

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo iedereen,

Ik heb vorig weekend een crash gehad van mijn SSD schijf, deze ik ik direct maar vervangen door er een nieuwe in te plaatsen.
Mijn gehele systeem loopt weer lekker soepel en windows 7 draait alweer mooi.

Nu merk ik net dat ik een probleem heb met de rechten van mijn account, ik kan geen bestanden meer plaatsen in de program files X86 map.
Ik heb zelf dit probleem al eerder gehad bij een vorige keer windows installeren en was toen simpel verholpen door naar beveiliging te gaan bij de eigenschappen van de schijf en bij mijn gebruikers account enkele vinkjes te zetten.

Nu probeer ik hetzelfde weer, maar nu krijg ik bij een hele partij mappen etc een melding dat er een fout is opgetreden bij het toepassen van de beveiligings gegevens.
De naam van de map staat er dan staat er heel leuk toegang geweigerd.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gewoon weer de volle rechten heb en ook aanpassingen kan doen aan de windows schijf?
Ik heb dit namelijk nog wel is nodig en aan de standaard lees rechten heb ik niet zo veel.

Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?
Heb ook al een takedown CMD commando geprobeerd, maar dit werkte ook niet.

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Controleer eerst eens dit:

Open computerbeheer (rechts klikken op deze computer in startmenu, beheren)

Ga naar : systeemwerkset / lokale gebruikers en groepen / gebruikers.

Klik rechts op Administrator en open de eigenschappen.

Haal het vinkje weg (als het is geactiveerd) voor "account is uitgeschakeld".

Misschien moet je opnieuw opstarten.

Laat even weten of het is gelukt.

Groet Tigo.

Hallo Tigo,

dankje voor je reactie!
Dit had ik ook al geprobeerd en het vinkje stond al gewoon uit (dus op actief).
Ik begrijp er echt niks van, ik wil gewoon schrijf rechten (alle rechten trouwens) hebben voor mijn C: schijf...

Zijn er misschien andere manieren om dit te doen?

Bedankt voor de reactie, dit heeft echter ook niet geholpen. Denk dat het toch een herinstallatie gaat worden, daar ben ik dan weer minder blij mee... Echt heel vreemd, dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Heb vaak genoeg windows 7 geïnstalleerd, maar dit weer wat nieuws. Windows 7 gaat trouwens langer mee dan mijn hardware, dat is wel een voordeel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan