Rechtensysteem PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Middag,

Ik ben weer eens begonnen met PHP, omdat ik een forum systeem wil maken voor in mijn portfolio. Nu is dit al een hele tijd terug en zit ik even vast met het rechtensysteem.

Ik geef per forum aan welke usergroups toegang (forum_rights) hebben en elke user zit uiteraard in zo'n groep. Nu ben ik aan het prutsen en doen, maar ik heb even geen idee meer hoe ik alleen DIE forums ophaal waar de user rechten in heeft.

Sowieso ga ik alle forums bij langs en zet de usergroups in een array welke ik wil checken in een andere query, maar op 1 of andere manier kan ik even die klik niet maken van "oja ! zo moest het :p".

Iemand tips? Ik heb nog wel een aantal oude scripts die op m'n oude PC staan, maar die PC kan ik morgen pas weer bij en zou nu wel graag door willen. :D

Thx :)

Dennis

ik zou het in verschillende queries doen, anders krijg je n gigantische geneste subselect lijkt me:
1. van die user de usergroups opvragen -> in een array plaatsen
uit de tabel waarin je een user aan een usergroup linkt (hier user_rights, huidig userid zit in session)
"SELECT group_id FROM user_rights WHERE user_id=".$_SESSION['uid']

2. alle fora_id's opvragen die aan die rechten gelinkt zijn -> in een array plaatsen
uit de tabel waarin fora's aan usergroups gelinkt zijn
"SELECT DISTINCT forum_id FROM forum_groups WHERE group_id IN (".<loop door group_id-array>.")"

3. foruminfo ophalen mbv id's
SELECT * FROM forums WHERE forum_id IN (".<loop door fora_id's>.")"

--Johan

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord! Het begint al te lukken op ongeveer deze manier :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan