Rechter deel Startmenu onbedoeld gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Ik heb een aantal pc's waarop het rechter deel van het startmenu is gewijzigd.

De mappen Mijn muziek en Mijn afbeeldingen zijn weg of hebben een 'gewoon uiterlijk'(niet het speciale XP uiterlijk met muzieknoot en foto in de map).

Als ik met de rechter muisknop op Start voor Eigenschappen kies en daarna Aanpassen, dan staan de mappen 'Mijn muziek' en 'Mijn afbeeldingen' aangevinkt 'als koppeling weergeven'.

Doe ik Systeemherstel, dan is het ook niet opgelost.

Wie weet wat er wel werkt?

Laatst bewerkt:
Hey,

ik weet het niet, maar je zou kunnen proberen om de vinkjes uit te zetten bij de start menu eigenschappen. Daarna opnieuw aanzetten. Misschien is het probleem dan opgelost.

Succes,
Mathijs

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik dat ook geprobeerd en is het niet de oplossing. Eigenlijk had ik het idee dat ik eerst bewust andere instellingen zou doen en dan weer terugzetten, dat het opgelost zou (kunnen) zijn, maar jammer genoeg was dat fout gedacht.

Bestaan de mappen wel in jouw Mijn documenten?
Als die mappen ook geen icoon hebben, hebben de mappen in start menu ook geen icoon.

Of misschien heb je de naam gewijzigd van de Mijn afbeeldingen en Mijn muziek map.

[EDIT]
Ik ben er achter gekomen dat ook misschien jouw desktop.ini bestand in de muziek en afbeeldingen map ontbreekt, of onjuist is.

Open kladblok en open het volgende bestand in jouw muziek map: desktip.ini.
Controlleer of ongeveer is zoals:
[.ShellClassInfo]
InfoTip=@Shell32.dll,-12689
IconFile=%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll
IconIndex=-237
[DeleteOnCopy]
Owner=<HIER JOUW GEBRUIKERSNAAM>
Personalized=13
PersonalizedName=Mijn muziek

Voeg wel jouw gebruikersnaam in op de juiste plaats. Ook de < & > weghalen.
Doe dit het zelfde met de afbeeldingen map:
[.ShellClassInfo]
InfoTip=@Shell32.dll,-12688
IconFile=%SystemRoot%\system32\mydocs.dll
IconIndex=-101
[DeleteOnCopy]
Owner=<HIER JOUW GEBRUIKERSNAAM>
Personalized=39
PersonalizedName=Mijn afbeeldingen

OPLETTEN!
Dit is alleen voor de NEDERLANDSE windows xp.
Als het bestand niet bestaat of niet ziet, gewoon bestandsnaam intypen bij het openen en indien het moet, aanmaken.

Ik hoop dat je het snapt, en ik hoor het wel

Succes,
Mathijs

Laatst bewerkt:
Download TweakUI van de Microsoft site. Die heeft een heel eenvoudige knop waarmee je in 1x Mijn afbeeldingen, Mijn muziek en Mijn video's herstelt.

repair-windows-thumb.png

Er staat hier wel "repair icon" maar volgens mij vervangt hij het hele desktop.ini bestandje. Bij mij hielp het in ieder geval.

Werkt dit niet kan je ook nog op Mapopties > Weergave > Mappen herstellen klikken.

Succes

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb TweakUI dus dat gaan we even oplossen. Op dit moment stervensdruk, maar ik neem aan dat dit de juiste antwoorden zijn. Super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan