rechter muisknop uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Office versie
miDer
Tijdens mijn formulier- of rapportweergave wil ik dat de rechtermuisknop uitgeschakeld is.
Het is dan niet mogelijk om het form in de ontwerpweergave(en de andere opties) te tonen.
De formulier- of rapportweergave wordt getoond met de optie pop-up(ja) en de randstijl is dialoog.
Ik heb enkele forms waarbij de rechtermuisknop niet werkt en enkele forms waarbij de rechtermuisknop wel werkt.
(Geen idee hoe dit zo gekomen is)
Ik heb de eigenschappenvensters van de forms nauwkeurig met elkaar vergeleken maar kan niet ontdekken waarom dit bij het ene form wel en het andere niet werkt. Misschien zie ik iets over het hoofd.
Heeft iemand een idee?
b.v.d. Sytse

Je kunt in ieder geval met een functie de rechter muisknop aan- of uitzetten bij opstarten van de db.
Code:
Public Function DisableMenu()
Dim obj As AccessObject
Dim db As Object

Set db = Application.CurrentProject
    For Each obj In db.AllForms
        DoCmd.OpenForm obj.Name, acDesign, , , , acHidden
        Forms(obj.Name).AllowDesignChanges = Nz((TempVars("varAccessLevel") = 1), 0)
        DoCmd.Close acForm, obj.Name, acSaveYes
    Next obj

End Function

Ik gebruik in de functie een variabele "varAccessLevel" om de functie aan- of uit te zetten, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik vind het namelijk wel prettig dat ik als beheerder van een db (level=1) gelijk toegang heb tot het ontwerpscherm, en de overige gebruikers niet.

Beste Octafish,
Bedankt voor je reactie en de gegeven code.

Ik heb je code in een klassemodule gezet en vanuit de macro autoexec de functie aangeroepen.
Dit werkte niet en daarna in het form waar de rechtermuisknop werkt de functie aangeroepen.
Ook dan blijft het mogelijk om met de rechtermuisknop het form in de ontwerpweergave te zetten.
Ik zal wel iets niet goed doen.
Wellicht kun je mij nog iets verder op weg helpen.

b.v.d.
Sytse

Laatst bewerkt:
Na veel zoeken ben ik er achter gekomen dat de rechtermuisknop in de formulier weergave als volgt uitgeschakeld kan worden.
Ga in de ontwerpweergave in het eigenschappenvenster naar overig en zet het snelmenu op nee.
Sytse

Had ik dat nog niet gezegd? Oeps... :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan