rechter muisknop werkt niet meer bij Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ouwe nozem

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
:confused::rolleyes:Hoi ik ben nieuw hier en stel me nu even voor,
ik ben de "ouwe nozem" ben 51 jarige man en weet ongeveer net zovel van computers als een krop sla.
Daarom zoek ik hier hulp.
Echter dien ik u te vragen de antwoorden echt in J&J taal te formuleren daar ik het anders echt niet kan volgen!

Mijn eerste vraag is de oplossing voor het volgende probleem:

De rechter muisknop werkt niet meer bij Internet Explorer,hellupp!!

gr,ouwe nozem

2 tips:
a. doe een malware-test. hier een start daarmee
b. (indien je Windows XP op de computer hebt):
1. Rechtsklik op de tijdaanduiding linksonder in beeld en kies Datum/tijd aanpassen of doe Start -> Uitvoeren -> timedate.cpl
Zet tijdelijk de datum een maand terug.
Download en start daarna cleanup.exe, geef bevestiging (=geef akkoord) op de vraag die je meteen krijgt, maar klik nog NIET op de Start-knop van het programma.
Kies voor "Een aangepaste scan laat u zelf kiezen wat u wilt uitvoeren" (links onder het vraagteken te kiezen).
Vink uit: Cookies verwijderen
Vink uit: Geschiedenis verwijderen
Vink uit: Host file wissen
Klik dan pas op Start
NB: Als je ZoneAlarm gebruikt, schakel die dan eerst even uit door het rechtsklikken op het ZoneAlarm icoontje in het systeemvak, en kies voor Shutdown ZoneAlarm en Yes geven op de vraag of je het echt wilt afsluiten.
Zodra het programma zijn werk heeft gedaan, negatief antwoorden op de vraag of Windows geherstart moet worden. Zet daarna éérst de datum weer op de correcte datum en herstart daarna de computer.

Succes,

Tijs.

Bij A ben ik al de weg kwijt

Bij A ben ik al de weg kwijt ik word dan naar een pagina verwezen waar ik niets mee kan
gr ouwe nozem

Het lijkt alsof je malware (virussen en zo) op je computer hebt. Daarom moet je de boel opschonen. Een van de programma's is malware bytes. Downloaden, installeren en laten lopen.

Eerste regel in de pagina waar we naar verwijzen:
Download eerst het installatie bestand van MBAM van http://www.malwarebytes.org/mbam.php.

Klikken op de link, downloaden etc.

Anders graag aangeven wat je niet snapt. Bij A raak ik de weg kwijt is wel erg weinig informatie

Ron

da's waar ik heb een malware scanner geinstalleerd,hij is nu aan het scannen.
Ik werk met Vista.
Heb alleen legale software draaien,o.a. Super anti spywarecleaner en Super adblocker.
Super anti spywarecleaner heeft niets kunnen vinden zegt ie.Die andere draait nog.

gr ouwe nozem

Tijs hij hgeeft steeds aan dat dat programma verlopen is,kan het dus niet dowloaden,
cleanup.exe

dat malware programma lukte wel en heeft er 2 verwijdert,echter nog steeds geen rechter muisknop!
Heb ook al systeemherstel gedaan helpt ook niet..

gr ouwe nozem

Downloaden moet zowiezo kunnen. Zie in de instructies (vorige posting) dat je eerst de datum een maand terug moet zetten voordat je het succesvol starten kunt. Zet je de datum op 31 augustus, dan moet het werken (zelf getest onder XP en Vista).
Let erop dat jij géén XP gebruikt, en dus zal pcstress/cleanup.exe melden dat het niet getest is onder Vista. Je kunt het echter gewoon uitproberen conform instructie. Let er wel op dat je het onder Vista moet starten door erop te rechtsklikken en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren", zodat in ieder geval de juiste beheerrechten zijn toegekend. Volg de gebruiksinstructies uit mijn vorige posting.

Tijs.

heb alles uitgevoerd zoals je schreef,en dat klopte allemaal ook.
maar je raad het al GEEN rechter muisknop functies!!!

gr ouwe nozem:mad:

Probeer dan het volgende: [Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Kies in het tabblad Geavanceerd de 2de knop (heet hier in IE7: Opnieuw instellen...).

Als dat niet helpt, dan heb ik geen oplossing meer, en dan hoop ik dat anderen nog reageren.

Tijs.

dit gedeelte ontgaat me even....

r toetscombinatie -> inetcpl.cpl

gr,ouwe nozem

Hetzelfde kun je ook bereiken vanuit Internet Explorer zelf: Extra -> Internet-opties

Windows-toets zit aan de linkerkant van je toetsenbord, tussen de Ctrl en de Alt toets in. Als je die indrukt samen met de r dan opent het Uitvoeren vakje, waar je inetcpl.cpl invult en dan op Ok drukt om het uit te voeren.

Tijs.

Helaas werkt ook niet!!:confused:
Als iemand dit probleem herkent en er ook weer vanaf is gekomen gelieve dit even te melden dan.
bvd,

ouwe nozem

probleem opgelost

Hoi hoi eindelijk opgelost alles werkt weer inclusief de rechter muisknop.
Ik heb RegistryBooster geinstalleerd en laten draaien,hij repareerde its van 258 problemen en nu nis alles weer goed.

Dames heren bedankt voor de gedaane moeite,

gfroetjes Ouwe nozem

Fijn dat het opgelost is! En bedankt voor de terugmelding/oplossing.

Graag de vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp-opties" etc.]

Tijs.

dan moet je toch wat duidelijkker zijn ik zie enkel blauwe balken met "gisteren"erin.
gr ouwe nozem

Omdat jij de starter bent van de vraag kan ik alleen laten zien wat ik bedoel in een discussiedraad die ík gestart heb en die nog niet opgelost is.

Zie bijlage, alwaar rood omrand het stuk waar het over gaat en met de rode pijl is aangegeven welke optie je moet aanklikken.

Tijs.

Bijlagen

• helpmij_status_opgelost2.jpg
    helpmij_status_opgelost2.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 85
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan