rechter muisknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdirksen

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Als ik een map aanklik met mijn rechter muisknop om zo de eigenschappen te kunnen bekijken, is mijn systeem voor ongeveer 4 minuten geblokkeerd. Het zandlopertje is zichtbaar maar ik kan verder niets meer aanklikken of iets anders doen. De tijd is elke keer gelijk dus ik denk dat het ergens een time-out is van een wachtend proces.
Bij het aanklikken met rechts van een gewone file is er niets aan de hand.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn.

(windows XP Pro, laatste servicepack en updates op een Toshiba Tecra A2)

Ik zie geen verband omdat het rechtermuisknop probleem al veel langer bestaat dan het Mouseware probleem.

dank voor al deze opbeurende woorden, maar ik ben nog geen steek verder. :confused:

Ja sorry, het is ook een vreemd probleem.
Maar los eerst het probleem op van je andere topic.
Dat berust volgens mij op een software probleem, wat door kan werken op het probleem van deze topic.
Maar natuurlijk kan ik het mis hebben.

UIt hoeveel files bestaat die map? Als het er veel zijn en met grote bestanden kan dat wel eens voorkomen is mijn ervaring.
Anders moet je de bestanden eens naar een andere map overzetten en het dan nog eens proberen bij de oude en de nieuwe map. Dan kun je gedeelten van de bestanden terugzetten en zo een beetje experimenteren en zo kijken of het aan een bestand ligt dat in die map zit.

zelfs een map met maar 1 bestand erin heeft het probleem. En omdat het bij alle mappen precies even lang duurt denk ik meer aan een timeout.

Wellicht staan de rechten niet goed op de map? Als de rechten van de bovenliggende map worden doorgegeven en er staat een fout SID in, zal windows toch proberen deze SID om te zetten naar een gebruikersnaam (kan bv een gebruikersnaam in een domein zijn). Dan wordt na een timeout gewoon het SID gebruikt. Alleen dacht ik dat deze naam pas werd opgehaald als je het tabblad beveiliging activeert, maar je kunt het allicht even controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan