Rechter speaker stoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Hallo, heb een week geleden een nieuwe speakerset gekocht, omdat bij mijn oude set de rechter speaker steeds wegviel. Ik moest dan de connector van de rechter speaker naar de bedieningsunit steeds bewegen zodat ie het even deed, en daarna viel het geluid weer weg. Mijn oude speakerset was een Philips SPA9350.

Nu heb ik een Logitech Z323 set besteld, werkte eerst prima maar ook hier valt de rechter speaker regelmatig weg. De linker speaker doet het perfect, net als de subwoofer. Wanneer de rechter speaker het wel doet, valt het ook wel eens weg als ik de volumeknop aandraai, of zelfs maar als ik heel zacht met mijn vinger tegen de voorkant van het ding druk. (Andersom hetzelfde, als het geluid wegvalt kan ik het terugkrijgen door dát te doen)

Is het toeval dat bij beide speakers de rechter faalt, of zit er iets mis in mijn computer?

Laatst bewerkt:
Toeval kan altijd. Maar het lijkt me sterk.

Misschien zit er in de uitgang van je speakers wel stof dat je even moet wegblazen.

Anders kan ik niks anders bedenken dan dat je geluidskaart stuk is.

Nog een update:
Volgens mij heb ik het hem geflikt hoor..
Ik heb in het configuratiescherm bij 'sound', en dan de speakers properties bij advanced de format eerst op z'n hoogst gezet (24bit, 96000hz) en daarna weer terug (16bit, 48000hz). Ik heb het toen getest met een nummer, waar het begin stukje steeds raar klonk (metallica - stone dead forever) en dat doet ie nu niet meer. De rechter speaker stoort nog wel steeds, dus zal ik het setje maar eens terugsturen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan