rechtermuisclick menu veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorn1981

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Hallo,
weet niet precies waar ik deze vraag moet posten, sorry als het de verkeerde plaats is. :)

maar ja de vraag.

als ik sommige bestanden dubbelklik (met linkermuisknop) dan openen die zich alsof windows de bestandstype niet herkent.

als ik dan 1 keer met mijn rechtermuisknop op die bestanden klik dan zie ik 'uitvoeren als' dikgedrukt boven aan staan en openen er onder.

hoe kan ik dit veranderen, zodat openen weer dikgedrukt bovenaan staat??

als ik me goed herinner kon ik dat met windows 98SE heel makkelijk in het register. maar nu met xp weet ik het allemaal niet zo. :)

alvast bedankt.

"uitvoeren als" staat bovenaan omdat windows die opdracht uitvoert als je op het bestand dubbelklikt.
Als je bijvoorbeeld op een map of een wordbestand met de rechtermuisknop klikt zal er wel openen dikgedrukt bovenaan staan.

welke bestands typen zijn het?

zoek die op via beeld-mapopties-bestandstypen en daar kun je de door het type te bewerken de standqard actie weer op openen zetten

ja, dankjewel.

zip, rar ea. compressie-bestanden die ik in principe niet meer hoeft te installeren.
deze heb ik idd kunen veranderen bij bestandstype.

maar het stoort me ook bij cd's die afspelen dikgedrukt hebben staan, terwijl ik de cd gewoon wil verkennen.
is dat ook te verhelpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan