rechtermuisknop geeft na enige tijd werken geen contextmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Wanneer ik op een internetpagina een plaatje o.i.d. wil bewaren, geef ik een rechtermuisklik op het plaatje rn kies voo bijv. Afbeelding opslaan als
Na een aantal plaatjes reageert de rechtermuisknop ineens niet meer. Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Muis versleten? of is het gewoon een copy-beveiliging van een webpagina?

De muis is niet versleten. Als de computer opnieuw wordt gestart, doet ie het gewoon weer goed.
Op een van de themapagina's staat de opmerking dat plaatjes overgenomen mogen worden met rechtermuisknop. Dus een beveiliging lijkt erg onlogisch.

Nou om eerlijk te zijn, heb je kritisch gekeken? beide dingen kunnen toch het geval zijn!
1. Probeer een ANDERE muis, alles wat je tot nu toe hebt vertelt, zijn kenmerken van een kapotte muis, zoals dat die na het opstarten het weer doet? Is het ALLEEN in Internet Explorer (dan kun je beter gewoon een andere browser zoals firefox of chrome kiezen), of is het overal in windows.
2. Een beveiliging bedoel ik mee dat het alleen gebeurt op sommige webpagina's, zoals marktplaats, daar is dat beveiligd(op sommige foto's).

en nog een derde:
3. Is het probleem dat die het helemaal niet meer doet (de rechter muisknop), of na vaak klikken wel?

PS: Geen virussen op PC?

Wanneer ik een andere muis aansluit, dan weigert die ook dienst.
Ik wilde proberen of het probleem zich alleen voordoet in IE, maar Google Chrome krijg ik niet eens opgestart. Ook het scherm van het taakbeheer (via Ctrl-Alt-Del) opent zich niet. Tenslotte probeer ik de computer opnieuw op te starten, maar via Start - Afsluiten krijg ik geen respons. Daarom maar een herstart via de aan-/uit-schakelaar.

Voor de goede orde: het betreft een computer met Win XP

"voor de goede orde" lijkt het mij in zo'n geval beter om windows opnieuw te installeren ;), zo te horen is er namelijk meer loos :D

De computer is weer opnieuw opgestart. Zowel Google Chrome als IE gestart. Van o.a. de genoemde website weer een aantal afbeeldingen opgeslagen, totdat de rechtermuisknop niet meer reageerde. Op dat moment via de taakbalk geswitcht naar Google Chrome. Wanneer we op een van de afbeeldingen rechtsklikken, verschijnt wel het contextmenu met o.a. de optie "Afbeelding opslaan als", maar wanneer we die keuze aanklikken gebeurt er niets (we verwachten een map/locatie te kunnen kiezen op de afbeelding op te slaan).

Iemand al een idee wat er aan de hand kan zijn?

eeh, google chrome doet dat niet zo standaard: kijk eens in de map downloads ;)
of kijk ff in de download-instellingen van chrome :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan