• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rechtermuisknop in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Ik kan mijn rechtermuisknop niet meer gebruiken, om bv celeigenschappen te bekijken.
Als ik op de rechtermuisknop druk doet ie helemaal niets.
Heeft iemand hier een oplossing op?

Bvd Beertje

hoi Benny,

Ik kan Immediate window nergens vinden in Excel 2003
Heb het gedaan met alt-f11 en met ctrl-g

Mvg Beertje

Opent zich dan geen venster? Klik eens met de rechter muisknop op het Excel-icoontje dat je ziet vlak naast Het menu bestand. Kies "programmacode weergeven". En dan?

Groetjes,
Bennie

dit is wat ik krijg

zie attachment

mvg Beertje

Bijlagen

• excel.jpg
    excel.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 327
hoi Pierre

heb het proggie gedownload, maar ik kan klikken wat ik wil, het proggie doet niets.

mvg Beertje

Had ook zo iets voor wat rechts klikken betreft, daar stonden 2 woorden in van een bestand dat ik gestart had heb toen dat bestand ook gedownload en gestart, heb toen ook niets gezien maar de bestanden (2) waren wel weg.

Pierre

Beste Beertje open een Excel bestand en klik met je rechtermuisknop op een tabblad (dit behoort wel te werken) en kies voor "Programmacode weergeven" nu wordt de visual basic editor geopend. Klik daarna eens op Beeld en kies voor "Projectverkenner" (deze zag ik in je bijlage nl. niet) als je dit gedaan hebt dubbelklik je links op Thisworkbook, aan de rechterkant plak je onderstaande code;

Private Sub Workbook_Open()
Application.CommandBars("Cell").Reset
End Sub

Als je dit gedaan sla je het bestand op en daarna open je het bestand weer, als het goed is werkt je rechtermuisknop nu weer, test het eens als je een nieuw Excel bestand opent. Succes.

Michel,

De code die jij daar geeft zal niet werken. Dat was ook de code die achter het bestand zat dat op mijn website te vinden was.
Naar aanleiding van deze vraag heb ik het bestand nog even aangepast.
Dus: Ga nogmaals naar mijn website:
http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm
bij Downloads: 2-Instellingen herstellen
en druk nogmaals op de knop om je rechtermuisknop-menu terug te halen.

Succes... indien het is wat ik denk zou het hiermee opgelost moeten zijn.

Luc

Zou kunnen Luc alleen daar heb ik die code niet vandaan. Hoop in ieder geval dat er iets is wat werkt.

O, ik beschuldig niemand dat z'n inspiratie van m'n website komt. Uw antwoord ligt zo voor de hand, dat iedereen die iets van VBA kent er op zou kunnen komen.

Ook mijn aanpassing ligt trouwens voor de hand.
Spijtig dat we de oorzaak van de problemen niet kennen. Vermoedelijk heeft hij een bestand geopend met macro's die zijn snelmenu verbergen. En als degene die het bestand gemaakt heeft zijn werk slecht doet, ben je nadien deze snelmenu's wel kwijt. Mogelijk wordt dit wel weken later pas ontdekt.

Luc

Hoi Luc,

nu werkt ie wel , bedankt.

Ik heb inderdaad een excel bestandje gedownload van internet (zat ook macro's in)om mijn gewerkte uren bij te houden.
Maar dat was voor mijn een beetje te ingewikkeld en heb het bestandje weer verwijderd, met als gevolg dat mijn rechtermuis knop niet meer werkten.

Nogmaals bedankt !!!

Mvg Beertje

Kijk en daar gaat het allemaal om, mooi dat het weer goed is. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan