rechtermuisknopmenu verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneth123

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Is het mogelijk om het menu te verwijderen dat je krijgt bij rechtermuisklik op je bureaublad? ik heb 4 PC's waar ik les op moet geven en telkens na de les is de bureaubladachtergrond en screensaver veranderd.. en rechtermuisknop op het bureaublad hebben ze niet nodig en is dus overbodig..

alvast bedankt!
ik heb het getest op mijn pc en het is gelukt!
Nu op die andere PC's heb ik alle items van het startmenu verwijderd, kan ik regedit ook via een andere manier openen? anders zet ik het startmenu wel weer tijdelijk terug..

Oke zover dat is dan opgelost en rechts muisknopke is nu geblokkeerd.

Normaal heb je neem ik aan dit gedaan via uitvoeren.
Maar het kan ook zo. Links onder zie je de startknop. (vista) Type daar gewoon regedit. Dan niets doen geen enter geven of zo. Dan verschijnt er alleen een schermpje met regedit allemaal blokjes. Als je op die blokjes klikt zit je er meteen in. Bedoelde je dit.

Vooraleer je in het register gaat duiken moet ik je eerst waarschuwen: zorg dat je enkel iets wijzigt waarvan je zeker weet dat het geen problemen zal opleveren. Zoals ik al zei is het register een database van Windows. Als je foute zaken in het register gaat zetten/wijzigen, kan dit tot onverwachte fouten leiden zoals systeemcrashes of programmacrashes. Als je niet voorzichtig bent, kan het zelfs zijn dat Windows niet meer start. ;)

En hier nog wat begrippen over hoe het werkt en wat het is.
klik hier.

het is via windows XP, maar kheb gevonden dat je regedit.exe ook kunt openen via de command prompt, het is dus gelukt!
Nog 1 ding, kan ik het menu wat opent als ik met rechtermuis op de windows startbalk klik ook verwijderen? dus op de startknop zelf of ergens anders op de balk?
zodat daar de eigenschappen ook niet gewijzigd kunnen worden.

alvast bedankt!

Ik zal proberen. Het is toch wel een aantal jaren geleden voor mij, het werken met XP. Maar ik vond hier nog wat tips hoe je met een taakbalk kunt omgaan.

Klik hier.

voor rechtermuisklik daarbij te verbergen vind ik er toch niet tussen.. maar ik blijf zoeken :)

Hoi,

Mag ik vragen welke os je draait want ik denk dat de vraag beter daar thuis hoort.

Ps ben er al achter;)

Laatst bewerkt:
Oh nog een poging.
klik hier voor optimale instellingen, wellicht kun je hier wat mee voor die mannekes in de les.

klik hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan