• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rechthoek (vorm) automatisch invullen met een afbeelding van internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pokeman

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een Excel-bestand (Excel 2007) met daarin een ingevoegde rechthoek 'Foto1' , waarin ik automatisch een afbeelding wil laden vanaf een internetlocatie. De bestandsnaam van de afbeelding moet afhankelijk zijn van de waarde van een cel (A1). In deze cel staat een nummer. De bestandsnaam is het nummer van cel A1, met het achtervoegsel .jpg.

Het lijkt me dat dit met een macro kan worden opgelost, maar ik ben geen VBA whizzkid... :confused: Op internet kom ik wel wat macro's tegen waarmee lokale afbeeldingen in een cel ingevoegd kunnen worden, maar ik weet te weinig van VBA om deze macro's om te kunnen bouwen. De afbeelding wil ik niet in een cel inladen, omdat ik met een ingevoegde rechthoek wat meer vrijheid van opmaak heb (zoals schaduwranden). Wie kan mij helpen?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan