• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rechtse Enter werkt niet in Textbox(shape)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet Bom

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2010
Ik werk toch al heel wat jaartjes met Excel, maar toch iets gevonden wat niet werkt.
In een worksheet voeg ik een Textbox in (via insert shapes)
Dan ga ik meerdere regels typen in die Textbox en om een regel af te breken gebruik ik meestal de linkse Enter-toets.
Dat werkt dus ok, maar het werkt niet met de rechter Enter-toets (bij het NumPad)
Is dit zo bedoeld bij het ontwerp of is het een bug of een instelling ?
Ik werk op de zaak met Windows 10 en Office 365 Excel 2016

Waarom weet ik niet Piet, maar linker Alt+NumPad Enter werkt weer wel.

Bedankt HSV,
Dat werkt bij mij niet zoals ik verwacht, Alt+Enter zou een harde return moeten geven.
Maar bij mij doen de beide Enter-toetsen in combinatie met Alt hetzelfde: De laatste getypte letter wordt herhaald ?????
In een gewone cel doen beide Enter toetsen in combinatie met Alt wel hetzelfde (geven beide een harde Return in de cel).
Zou het iets met de Keyboard instelling te maken kunnen hebben ?
P.S. Ik vind dit een lastig onderwerp om op te Googlen om de juiste zoek topics te vinden

Na jouw schrijven nog even wat getest.

Erg raar, nu krijg ik ineens ook een herhaling van de laatst getypte letter.
En nu haal ik even later met dezelfde combinatietoetsen de getypte tekst weer weg.

Vreemd instrument.

Ok HSV, bedankt voor het testen.
Natuurlijk weet iedereen dat Excel een rekenblad is en geen tekstverwerker.
Maar als ze dan toch een beperkt aantal tekstverwerkings features in Excel stoppen, moet Bill dat wel consequent doen :rolleyes: