rechtstreeks ipv bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees001

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Ik heb voor iemand een uitnodigingskaart gemaakt in Word en als bijlage per e-mail verzonden. Die wil de kaart naar diverse personen versturen maar niet als bijlage maar gewoon in de mail.
Als ik in de map Word de kaart aanklik en dan, per e-mail verzenden, wordt het automatisch een bijlage in de mail. Of vraag ik iets wat niet kan.

Ik heb voor iemand een uitnodigingskaart gemaakt in Word en als bijlage per e-mail verzonden. Die wil de kaart naar diverse personen versturen maar niet als bijlage maar gewoon in de mail.
Als ik in de map Word de kaart aanklik en dan, per e-mail verzenden, wordt het automatisch een bijlage in de mail. Of vraag ik iets wat niet kan.

Als jij in de verkenner het bestand rechtsklikt en je kiest voor kopieren naar emailontvanger, dan wordt het bestand automatisch als bijlage geplaatst.
Het bestand openen in Word, in zijn geheel selecteren en dan kopieren (ctrl-c) en in een lege mail plakken (ctrl-v) kan ook.

Laatst bewerkt:
Als jij in de verkenner het bestand rechtsklikt en je kiest voor kopieren naar emailontvanger, dan wordt het bestand automatisch als bijlage geplaatst.
Het bestand openen in Word, in zijn geheel selecteren en dan kopieren (ctrl-c) en in een lege mail plakken (ctrl-v) kan ook.

Ts: Áls je met MsOff (Word/Outlook) 2003 werkt kan je het wél rechtstreeks verzenden - en dus niet zoals Pasja zo ingewikkeld uitlegt met selecteren, kopiëren en plakken - wanneer je het Word-document hebt geopend.
In 2007 werkt dat helaas niet meer, althans ik heb die 'directe' methode die in Word2003 nu net zo handig was, in 2007 nog niet kunnen ontdekken.
Wellicht ben je dan aangewezen op de omslachtige methode die Pasja suggereert......

Laatst bewerkt:
Goh Pasja,

Toch weer even 'snel' een reactie tussendoor ondanks mijn vraag?

Ts: Áls je met MsOff (Word/Outlook) 2003 werkt kan je het wél rechtstreeks verzenden - en dus niet zoals Pasja zo ingewikkeld uitlegt met selecteren, kopiëren en plakken - wanneer je het Word-document hebt geopend.
In 2007 werkt dat helaas niet meer, althans ik heb die 'directe' methode die in Word2003 nu net zo handig was, in 2007 nog niet kunnen ontdekken.
Wellicht ben je dan aangewezen op de omslachtige methode die Pasja suggereert......
1. In de verkenner kun je heel direct en heel simpel rechtsklikken, zoals ik al schreef (goed lezen is een kunst).
2. de lange manier is de mogelijkheid om een bestand simpelweg in zijn totaliteit te selecteren terwijl het geopend is en dan te plakken in een geopende mail zoals TS vraagt!
Niet omslachtig doch een alternatief voor een bijlage, zoals TS vraagt!

@van Veelen: als je ergens mee zit doe dat dan liever via een persoonlijk bericht.

en dát van Veelen, doe je middels selecteren, kopieren en plakken in die mail. Niet "omslachtig" dus, maar een nauwkeurig omschreven antwoord op de gestelde vraag.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Degene die de vraag niet goed gelezen heeft ben jij.
Jou reactie van 'rechtsklikken' is nu juist waar hij de vraag over stelde, namelijk niet als bijlage
Mijn vraag of hij 2003 of 2007 gebruikt heeft daar dus direct mee te maken.
Want door het openen van het bestand in Word kan in 2003 de inhoud als inhoud van de mail worden verzonden .... niks knippen en plakken dus.

In 2007 kan dat niet meer ... vandaar mijn reactie dus, naar aanleiding van de door mij heel goed gelezen vraag ..... :confused:

1en dát van Veelen, doe je middels selecteren, kopieren en plakken in die mail. Niet "omslachtig" dus, maar een nauwkeurig omschreven antwoord op de gestelde vraag.

Ts: zoals uit mijn vorige reactie blijkt, is het bovenstaande niet nodig in Word/Outlook 2003

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je met de gegeven antwoorden in het topic uit de voeten kan.
Daar gaat het bij de Helpmij immers om: geholpen worden of in ieder geval zo goed mogelijk geholpen worden.

Ik heb Windows XP op moderne laptop. Echter ik heb Word'97 Die cd had ik nog en het werkt voor mij prima.
De kaart is dus gemaakt in Word'97.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan